رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد گفت: پرورش شترمرغ در حال حاضر پرسودترین فعالیت بخش دامی در مشهد به شمار می‌رود.

پرورش شترمرغ؛ پرسودترین فعالیت بخش دامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت ایمانی مقدم رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد گفت: پرورش شتر مرغ با هدف ایجاد اشتغال و افزایش درآمد اقتصادی زودبازده و کمک به اشتغال مولد و پایدار یکی از پر سودترین فعالیت بخش دامی در مشهد به شمار می‌رود.
او افزود: این صنعت غیربومی با سوددهی فراوان می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز، توان صادراتی را با توجه به سیاست اقتصاد بدون نفت، افزایش دهد و با مطالعه، کار عملی و کارشناسی می‌توان این صنعت را به عنوان الگویی مناسب در شهرستان مطرح کرد.
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از شتر مرغ علاوه بر تولید گوشت می‌توان در صنایع تولید کیف و کفش و روغن درمانی عضلانی استفاده کرد.

ایمانی مقدم بیان کرد: پرورش شترمرغ، تولید گوشت آن و استفاده از این پرنده در صنایع جانبی اشتغال زایی مناسبی را به همراه دارد بطوری که بسیاری از مردم شهرستان می‌توانند این پرنده را در روستاها به روش سنتی پرورش دهند چرا که هزینه‌های نگهداری و پرورش آن پایین است و منفعت زیادی برای مردم روستانشین به همراه دارد.
او تصریح کرد: ۹ واحد دارای پروانه پهره برداری با ظرفیت ۴۹۳۰ قطعه در مشهد مشغول فعالیت هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.