مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اینکه این شهرستان با داشتن ۲۰ درصد سطح زیر کشت زیره استان، قطب تولید زیره خراسان رضوی است، گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت، پیش‌بینی می‌شود تولید طلای سبز در خوشاب ۳۰ درصد کاهش داشته باشد.

 خوشاب قطب تولید زیره سبز در خراسان رضوی است/ پیش‌بینی کاهش ۳۰ درصدی تولید طلای سبز در خوشاب

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رودسرابی اظهار کرد: خوشاب با داشتن ۲۰ درصد سطح زیر کشت زیره خراسان رضوی، یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به آغاز فصل برداشت زیره سبز افزود: در فصل زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوشاب به کشت زیره اختصاص یافت که با توجه به شرایط بارندگی‌ها و تداوم خشک‌سالی‌ها پیش‌بینی می‌شود تولید طلای سبز در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه خوشاب به دلیل تنوع در تولید گیاهان دارویی یکی از قطب‌های تولید در این زمینه در سطح استان است، ابراز کرد: با توجه به اینکه خشک‌سالی سال زراعی جاری به اراضی دیم زیره رودسرابی بابیان اینکه زیره گیاهی مقاوم در برابر آفات گیاهی است، یادآور شد: شرایط اقلیمی مناسب خوشاب ازجمله خنکی هوا، نیاز اندک زیره به آب، دوره رشد کوتاه و خواص دارویی زیره از مهم‌ترین عوامل رغبت کشاورزان این شهرستان به کشت این گیاه دارویی است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در خصوص میزان اشتغال‌زایی ناشی از تولید زیره در این شهرستان افزود: از زمان فصل کاشت، داشت و برداشت محصول زیره در خوشاب برای ۳ هزار نفر به‌طور ثابت و ۱۵هزار نفر به‌صورت فصلی شغل ایجاد می‌شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.