معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مراقبت بهداشتی در مبادی ورودی مرزهای استان سه هزار و ۷۹۴ مسافر خارجی مشکوک به ابتلا به کرونا شناسایی شدند.

 سه هزار و ۷۰۰ مسافر خارجی مشکوک به کرونا در خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی افزود: این تعداد از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۲ خرداد ماه امسال و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۴ هزار و ۱۳۰ مسافر خارجی در ورودی‌های این استان تب‌سنجی شده‌اند که از افراد مشکوک به ابتلا به کرونا تست تشخیصی گرفته شده و برای پیگیری‌های بعدی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هنگام تب‌سنجی و پایش سلامت مسافران، مباحث آموزشی برای مقابله با کرونا نیز به آنان ارائه می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد این استان به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۴۴۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۱ نفر دیگر از مبتلایان به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۰ هزار و ۴۸۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.