معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۴۲ میلیارد و هفتصد میلیون ریال صادرات محصولات چاپی غیر کتاب در استان خراسان میباشد.

۲۴۲ میلیارد ریال صادرات محصولات چاپی غیر کتاب در استان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه گر با بیان این خبر اعلام کرد: در اردیبهشت  ماه ۱۴۰۰  درحوزه محصولات چاپی غیر کتاب  مجوز چاپ و صادرات  یکصد هزار کیلوگرم فرآورده های چاپی و بسته بندی شامل : سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه مجموعاً به ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ و چهل ودو  میلیارد و هفتصد میلیون ریال صادرشده است.

تحفه گر در ادامه گفت: اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد اقتصادی کشورها همواره به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد بررسی قرار میگیرد از طرفی شناخت و میزان تاثیر گذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی میتواند به رشد صادرات کمک کند.

براساس تحقیقات بعمل آمده در سطح جهانی نرخ ارز واقعی و سرمایه‌گذاری زیر ساختها و نیز رفع موانع در حوزه صادرات تاثیر مثبت و معنی داری بر عرضه صادرات دارد. و از میان صادرات محصولات فرهنگی بویژه محصولات چاپی میتواند در تولید زیر ساخت ها، رفع بیکاری و ایجاد فرصتهای مناسب برای اشتغال جوانان بوجود آورد.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در چند ساله اخیر تاکید فراوان بر توجه به تولید و رونق آن دارند و از تولید بعنوان کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی نام می برند.

البته رونق تولید بدون رفع موانع دست و پاگیر آن امکانپذیر نمیباشد. استان خراسان رضوی با بهره مندی از توان تخصصی بالا در اقتصاد و فرهنگ تولید محصولات چاپی و نیز مجاورت با کشورهای افغانستان و ترکمنستان میتواند نقش موثر و مولدی در اقتصاد ایفا نماید و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و بیکاری، پشتیبانی، حمایت و توجه به رفع موانع تولید است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.