کردستان- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج روستای استان به اینترنت پرسرعت مخابرات(ADSL) متصل شده و اکنون ۵۴۵ روستا از این فناوری بهره‌مند است.

۵۴۵ روستای کردستان از اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند است

به گزارش قدس آنلاین؛ آزاد حکمت با بیان اینکه توسعه اینترنت در مناطق روستایی جزو تعهدات شرکت مخابرات نیست، اظهار داشت: با این وجود طی سال‌های اخیر کارهای خوبی در این راستا در روستاهای استان توسط این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۹ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات(ADSL)  بهره‌مند شد، اضافه کرد: پارسال همچنین ۶۷ مرکز تلفن روستایی با تجهیزات جدید بروزرسانی شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه پارسال ۱۳۶ سایت تلفن همراه روستایی، بین شهری و جاده‌ای در استان ارتقا یافت، افزود: سال گذشته در حوزه سیستم‌های مخابراتی ۱۰۵ میلیارد ریال، حوزه دیتا ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت پهنای باند از ۳۰ گیگابایت به ۵۰ گیگابایت افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان مشغول بکار بوده و تعداد ۹۳۸ روستا نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.