همزمان با سالروز قیام ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با توجه به کاهش ذخایر خونی و گرم شدن هوا، پایگاه‌های فعال اهدای خون مشهد پذیرای اهدای خون هستند.

۲ پایگاه اهدای خون مشهد در تعطیلات نیمه خرداد فعال است

به گزارش قدس آنلاین،این پایگاه‌های اهدای خون شامل پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه و پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) واقع در منطقه آزادشهر، بلوار استقلال، بین استقلال ۲ و چهار، در نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳  در روزهای ۱۵ و ۱۶ خرداد ماه آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.

در این اطلاعیه با اشاره به نیاز همیشگی به خون و مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، از داوطلبان مستمر درخواست گردیده تا اهدای خون را منوط به ایام مناسبتی و شرایط خاص نکرده و در طول ایام سال، این معروف پسندیده را در فعالیت‌های روزمره و اجتماعی خویش لحاظ کنند.

پنج هزار و ۲۴۲ نفر به صورت مستمر در خراسان رضوی خون خود را اهدا می‌کنند و بانوان اهداکننده خون نیز در این استان ۶ درصد کل اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند.

۱۳ پایگاه اهدای خون در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه در مشهد مقدس مستقرند.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون پس از استان های تهران و شیراز در کشور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.