رییس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در ساماندهی بخش زمین و مسکن در شهرستانهاست.

طرح اقدام ملی مسکن دستاورد مهم دولت در ساماندهی این عرصه است

به گزارش قدس آنلاین، حسین ناطق جنت آبادی افزود:  با توجه به گذشت بیش از یک دهه از واگذاری مسکن مهر و زمینهای دولتی برای ساخت و توسعه طرحهای ساخت مسکن ، دولت تدبیر و امید با اجرای طرح اقدام ملی افق روشنی برای کاهش مشکلات این بخش ترسیم کرد.

وی ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۵۳ نفر در شهرستان گناباد و  هزار متقاضی در بجستان تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: ۴۹۴ نفر در گناباد و ۴۴۵ نفر در بجستان تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال اولیه برای شرکت در این طرح را واریز کرده اند.

ناطق افزود: در مرحله نخست، پنح هزار و ۴۰۰ متر مربع در ۲۸ قطعه برای ساخت ۵۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در گناباد در نظر گرفته شده است که در مرحله دوم به حدود ۲۰۰ واحد افزایش یافت و تغییر کاربری آنها انجام  و در مرحله طرح تفکیکی و انتخاب پیمانکار است.
وی ادامه داد: در شهرستان بجستان نیز در مرحله نخست، زمینی به مساحت ۵.۷ هکتار در قالب ۱۷۶ قطعه برای ساخت ۳۵۲ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: در مرحله دوم واگذاری زمین در شهرستان بجستان برای طرح اقدام ملی مسکن ۳.۷ هکتار در مرحله طراحی و تهیه نقشه و اقدامات اجرایی اولیه است.
ناطق افزود: در شهر یونسی از توابع شهرستان بجستان نیز  ۲۶ قطعه طراحی شده است که به صورت تک واحدی به متقاضیان واگذار می شود و در شهر کاخک گناباد هم ۱۳ قطعه برای احداث ۲۸ واحد در نظر گرفته شده است.  
وی اضافه کرد: در شهر بیدخت از توابع شهرستان گناباد نیز ۶ قطعه برای ساخت ۱۲ واحد واگذار شده و اگر متقاضی بیشتری نیز وجود داشته باشد قطعات مورد نیاز قابل تامین است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: اگر از ظرفیت طرح اقدام ملی در داخل محدوده و با موقعیت و جانمایی درست در شهرها استفاده شود با خواست و سلیقه متقاضیان و فرهنگ خاص منطقه و رعایت الگوی معماری بازدهی بیشتری نصیب خواهد شد.

ناطق ضمن تاکید بر لزوم کیفی سازی احداث طرحهای ساخت مسکن افزود: تولید انبوه مسکن با کیفیت پایین در مواردی باعث اتلاف سرمایه مردمی و دولتی و حتی بیت المال می شود ولی اگر تولید مسکن انبوه را با تعداد کمتر و با کیفیت بهتر و یا مطلوب تر ارائه دهیم بازدهی بیشتری دارد و دولت در اجرای طرحهای خود در منطقه به این مسائل توجه خاص دارد.

وی یکی از برنامه های راه و  شهرسازی گناباد و بجستان برای کاهش تورم مسکن و زمین را استفاده از زمینهای مازاد بر نیاز ارگانها و دستگاههای دولتی و غیردولتی و تغییر کاربری آنها برشمرد.

او  افزود: بهره گیری از این زمینها برای اجرای طرحهای توسعه مسکن و مسکن ملی با توجه به جانمایی مناسب در نقاط شهری هزینه های آماده سازی و ساخت مسکن را کاهش می‌دهد و  نقش به سزایی در کنترل قیمت و گرانی و رفع تورم مسکن دارد.
شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۳۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.