قوچان- پیکر مطهر«ابوالقاسم دشتبان» رزمنده جوانی که برای دفاع از کیان وطن سال ها پیش عازم جبهه های حق علیه باطل شده بود پس از ۳۷ سال به زادگاهش بازگشت.

شهید «دشتبان» پس از ۳۷ سال به زادگاهش بازگشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  مراسم استقبال و بدرقه از پیکر مطهر این شهید که پس از ۳۷ سال کشف و از طریق پلاک هویت شناسایی شده بود با بازگشت به قوچان مورد استقبال پر شور مردم و  مسئولان قرار گرفت.

حجت الاسلام هراتی مطلق امام جمعه قوچان در این حاشیه این مراسم گفت: این شهید پیامی دارد که با رفتن خود برای نظام و این خاک و پاک بود که اگر چشم و دل ما پاک باشد صدای این شهید را مبنی بر پشتیبانی از ولایت فقیه را به همه ماها توصیه می کرد .

وی افزود : در واقع امروز وظیفه ما سنگین است و این شهید در واقع وارد شهری می شود پیام های زیادی مبنی بر حجاب ، استقلال و آزادی و پایبندی به نظام  جمهوری اسلامی به همگان توصیه می نمودند.

امام جمعه قوچان گفت : این وظیفه ما را سنگین می کند که باید در صحنه باشیم و این ها در نبرد فیزیکی با دشمن مبارزه نمودند و امروز ما در جنگ تمام عیار مجازی دشمن قرار گرفتیم بطوریکه کل دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش دارند مشارکت مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند .

وی ادامه داد : در محضر این شهید بزرگوار اگر امروز بی تفاوت باشیم و در صحنه حضور نیابیم  باید در قبال شهدا پاسخ گو باشیم و علاوه بر حضور خودمان مشارکت را به دیگران  نیزتوصیه نماییم .

شهید ابوالقاسم دشتبان در پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ متولد و در ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ به مقام رفیع شهادت نائل آمدندکه پیکر پاک این شهید به مشهد مقدس بدرقه شد و برای مراسم تشییع این شهید افتخار آفرین صبح یکشنبه ۱۶ خردادماه در حرم مطهر رضوی با حضور با شکوه زائران، مجاوران و مسئولان استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد وپیکر شهید تازه تفحص شده«ابوالقاسم دشتبان» در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.