قرعه‌کشی اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در استودیوی محل مناظره‌ها در رسانه ملی آغاز شد.

نامزدهای انتخابات قبل از آغاز مناظره چه گفتند؟

به گزارش قدس آنلاین، قرعه‌کشی اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در استودیوی محل مناظره‌ها در رسانه ملی آغاز شد.

این مناظره‌ها از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود اما نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۱۵ خود را به ساختمان شیشه‌ای جام جم رساندند.

بر اساس مصوبه کمیسیون تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مناظره نامزدهای انتخابات برای روزهای شنبه ۱۵ خرداد، سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد تعیین شده است.

اولین مناظره امروز (۱۵ خرداد ) با حضور ۷ نامزد تایید صلاحیت شده (سیدابراهیم رئیسی،‌ محسن رضایی،‌ سعید جلیلی،‌ محسن مهرعلیزاده،‌ عبدالناصر همتی،‌ علیرضا زاکانی،‌ امیرحسین قاضی زاده) در رسانه ملی برگزار می شود.

موضوع پرسش‌های نخستین مناظره زنده تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، درباره مباحث اقتصادی است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای انجام قرعه کشی جهت تعیین صندلی و روال پرسش‌ها زودتر از ساعت آغاز مناظره، وارد استودیوی محل مناظره‌ شده اند.

مدت تعیین شده برای مناظره، ‌۳ ساعت اعلام شده است.

مرتضی حیدری به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش،‌ هم اکنون کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در حال ورود به رسانه ملی هستند.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی: آمده ام تا زیر میز «روش کشورداری» بزنم

وی اولین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و در سخنان کوتاهی گفت: من حل مشکل را در جابجا شدن اشخاص نمی دانم مشکلات پایدارتر از اینهاست نوع کشورداری و حکمرانی ما مشکل دارد. انقلاب اسلامی علیرغم توفیقاتی که داشته نظام اداری نتوانسته براساس آرمان ها تغییر کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه من صدای جوانان، زنان بانوان و دختران هستم، تاکید کرد: صدای سربازان و آسیب دیدگان از بورس هستم. من رقیب خود را شخص نمی‌دانم من به قول ضرغامی آمده‌ام تا زیر میز بزنیم البته نه میز اشخاص بلکه زیر میز روش کشور داری.

عبدالناصر همتی: اگر مردم با صندوق رای قهر نکنند من رقیبی ندارم

همتی دومین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و گفت: من الان یک شهروند عادی هستم. تا چند وقت پیش رئیس بانک مرکزی بودم الان یک استاد دانشگاه هستم.

وی ادامه داد: آمده‌ام در مقابل یک جریانی که تلاش می‌کند کشور را با سیاسی کاری ادامه بدهد و اداره کند بیفتم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: می‌خواهم به آنها بگویم بحران اقتصادی و مشکلات اقتصادی کشور، راه حل دارد. من آمدم که بگویم اقتصاد ایران را از سیاست خارج کنم. آماده‌ام که بگویم جوان‌ها را باید از حصر مقررات خارج کنیم. آمده‌ام بگویم نفت را باید از حصر آمریکا خارج کنیم.

همتی تاکید کرد: از همه مهمتر آمده‌ام بگویم که مردم را از حصر خارج کنیم. از حصر جریانی که پنج نامزد آن‌ها در این انتخابات وجود دارد. رقیب من، قهر مردم با صندوق رای است. امیدوارم مردم پیروز این صحنه شوند.

محسن رضایی: رقیب من مقصرین وضع موجود هستند

رضایی با گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: در ۱۵ خرداد نقطه جدیدی در حیات سیاسی ملت ایران رقم خورد. من برای دفاع از ملت ایران و دفاع از میراث انقلاب به مناظره‌ها آمده‌ام تا بتوانم حرف‌ها و برنامه‌هایم را مطرح کنم و به عنوان سرباز وطن از این میراث بزرگ پاسداری کنم.

وی افزود: کاملاً آمادگی دارم با وضعیتی که در کشور مستقر شده رقابت کنم، بنابراین هر کدام از آقایانی که مقصر و مسبب وضع موجود هستند، رقیب من خواهند بود. چه خودشان مستقیماً در مسئولیت بوده‌اند یا نمادی از دولت و مجلس‌های گذشته بودند که وضعیت کشور را به این روز رسانده‌اند، بنابراین جز برای دفاع از ملت ایران و جز با زبان حقیقت مسیر دیگری را پیش نخواهم گرفت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در این رابطه بسیار قوی عمل خواهم کرد و هیچ نوع مسامحه‌ای را به خودم راه نخواهم داد. امیدوارم بتوانم وظیفه و مسئولیت سنگینی را که شهدا بر دوشم گذاشته‌اند در این مناظره‌ها ادا کنم.

سعید جلیلی: رقیب ما کسی است که بخواهد کشور را متوقف و معطل کند

 سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش، جهت برگزاری برنامه مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.

وی در بدو ورود به سازمان صدا و سیما، گفت: ما فکر می‌کنیم که کشور ۸ سال روند کندی داشت و در بسیاری از موضوعات آنگونه که باید و شاید اداره نشد و توقف داشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این هشت سال ما کارهای جدی کردیم و سایه به سایه دولت و تحولات آن را دنبال کردیم و یک برنامه‌ای را در ۸ سال نوشتیم. فکر می‌کنیم که کشور امروز این ظرفیت را دارد که در ۴ سال آینده جهش پیدا کند و در ۴ سال آینده کشور نباید فقط اداره شود.

جلیلی گفت: رقیب ما کسی است که کشور را بخواهد متوقف و معطل کند و هر روز یک بهانه داشته باشد.

وی بیان کرد: روش ما این است که با اقناع و اخلاق اسلامی مطالب خود را به ملت ایران تقدیم کنیم و حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، تعقیب مناظرات و مباحث نامزدها و انتخاب آگاهانه آنان می‌تواند کشور را به یک جهش قابل اعتنا برساند.

سید ابراهیم رئیسی: من رقیب خود را ناکارآمدی، فساد و وضعیت ناپسند مردم می‌دانم

وی در بدو ورود به محل مناظرات با بیان اینکه امام و شهدا به دنبال اجرای عدالت بودند، گفت: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض. امروز موضوع مهم اجرای عدالت است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک تحول در حوزه اجرایی کشور بسیار ضروری است، افزود: مردم تغییر را می‌خواهند. وضع موجود موجب نگرانی و ناامیدی مردم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازمه تغییر حضور مردم در میدان است. مردم همیشه نشان داده‌اند که بهترین تصمیم را می‌گیرند.

رئیسی تصریح کرد: من رقیب خود را ناکارآمدی، فساد و وضعیت ناپسند مردم می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه مردم امروز کارنامه و برنامه را با هم خواهند دید، گفت: مردم باید با عملکرد افراد قضاوت کنند که آیا توان اجرای برنامه وجود دارد یا نه؟ باید داوری را به عهده مردم گذاشت.

محسن مهرعلیزاده: آقای رئیسی تنها رقیب من است 

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای شرکت در اولین مناظره انتخاباتی، گفت: سعی می‌کنم صادقانه با مردم حرف بزنم. سعی می‌کنم آنچه را که درد و دل مردم است با آنها در میان بگذارم و راهکارها را به آنها بگویم.

وی افزود: سعی می‌کنم آن‌هایی که در صحنه حاضر شدند و آشنایی با این عرصه را ندارند آشنا کنم، که این عرصه، عرصه مشکلی است و باید سابقه‌شان، تحصیلات‌شان و تجربیات‌شان در این کار باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آقای رئیسی تنها فردی است که بر اساس نظرسنجی‌ها می‌تواند رقیب من باشد.

علیرضا زاکانی: آمده ام تا حق مردم را بگیرم

وی آخرین نفری بود که وارد محوطه صدا و سیما شد و اظهار کرد: من آمده ام تا با اژدهای هفت سر فساد و ناکارآمدی و باندبازی رقابت کنم. مردم آمدم تا حق شما را بگیرم.

شماره صندلی کاندیداها با قرعه‌کشی مشخص شد

به منظور انجام نخستین مناظره سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، با حضور کاندیدا در صداوسیما و انجام یک مراسم قرعه‌کشی، شماره‌های صندلی هر کدام از نامزدها مشخص شد.

پیش از آغاز مناظره با انجام یک مراسم قرعه کشی، شماره صندلی هر یک از نامزدها مشخص شد. 

در ابتدا علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی تاکید کرد: این مناظره در محضر ملت ایران و جهانیان و خدا است. امیدواریم این مناظره در جهت انتخاب درست مردم، مفید باشد. کشور ما در حال پیشرفت است و تلاش‌های دولت‌های مختلف این کشور را پیش برده است، اما حق ملت ایران بیشتر از این حرف‌ها است. 

 سپس مراسم قرعه‌کشی جایگاه نامزدها توسط رنجبران (مدیر کل روابط عمومی صداوسیما) انجام شد؛ بر این اساس به ترتیب شماره‌های قرعه‌کشی‌ قبلی، کاندیدا به ترتیب از شماره یک تا هفت، یک عدد را انتخاب کردند. قاضی زاده هاشمی با انتخاب عدد ۵ (صندلی شماره ۳)، همتی با انتخاب عدد ۳ (صندلی شماره ۷)، رضایی با انتخاب عدد ۱ (صندلی شماره ۵)، جلیلی با انتخاب عدد ۴ (صندلی شماره ۱)، رئیسی با انتخاب عدد ۶ (صندلی شماره ۲)، مهرعلیزاده با انتخاب عدد ۲ (شماره صندلی ۶) و زاکانی با انتخاب عدد ۷ (شماره ۴) را انتخاب کردند. 

در جریان برگزاری مراسم قرعه‌کشی، عبدالناصر همتی به رنجبران اعتراض کرد که چرا تمام نامزدها را با پیشوند «آقا» خطاب کرده و تنها رئیسی را پیشوند «جناب آقا» خطاب شده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.