رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران صبح امروز در پی ابتلا به کرونا در گذشت.

«بهزاد قره یاضی»؛ رئیس انجمن ایمنی زیستی درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بهزاد قره یاضی عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

وی یکی از بیوتکنولوژیست های سرشناس کشور بود و طی سالهای فعالیت خود همواره برای ارتقای سطح علمی و فناوری کشور در حوزه زیست فناوری تلاشهای زیادی کرد.

قره یاضی دارای مدرک فوق دکتری ژنتیک گیاهی (مهندسی ژنتیک) از موسسه بین المللی تحقیقات برنج فیلیپین بود و تاسیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، ارائه اولین طبقه بندی علمی برنج های ایرانی با استفاده از نشانگرهای دی ان آ در سطح جهان، ایجاد اولین گیاه تراریخته ایرانی از طریق مهندسی ژنتیک، ثبت دو ژن در بانک های ژن بین المللی به نام جمهوری اسلامی، انتشار بیش از ۲۳۰ مقاله علمی در نشریات معتبر داخلی و بین المللی و همایشها و سمینارهای داخلی و خارجی را در کارنامه علمی و تحقیقاتی خود داشت.

وی همچنین در دوران حیاتش، ریاست دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی کشور، ریاست کمیته ایمنی زیستی و کمیته بیوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست کمیته بیوتکنولوژی غذایی کدکس وابسته به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ریاست کمیته بیوتکنولوژی ایزو وابسته به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، ریاست انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و ریاست انجمن ایمنی زیستی را بر عهده داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.