عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه حضور در انتخابات و انتخاب اصلح دو مسئله مهم است، گفت:امروز ما بر سر سفره ولایت و حکومت حق نشسته‌ایم، این نظام را طبق روایت امام صادق(ع) باید تقویت کرد و تقویت این نظام به حضور در صحنه است.

انتخابات مهندسی شده در ایران دروغ است /حضور در انتخابات مثل حضور در جبهه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله  سید احمد خاتمی  در ویژه برنامه شهادت امام صادق(ص) بیان کرد: امام صادق (ع) در یک روایت جامعی شغل‌های مختلف را برشمرده و  یکی از شغل‌ها را مسئله ولایت و به عبارتی رهبری جامعه به حساب آورده‌اند، ایشان می فرمایند «رهبری جامعه دو بخش است، یک بخش ولایت والی جاهل و ستمگر و دیگری ولایت والی حاکم عادل است».

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه کمک به والی ستمگر کمک به ظلم و باطل است و باید همگان در برابر این او بایستند؛ افزود: سالروز قیام ۱۵ خرداد روزی است که مردم در برابر والی ستمگر حکومت طاغوت قهرمانانه ایستادند. 

وی گفت: امام راحل(ره) فرمودند برای همیشه ۱۵ خرداد را اعلام عزا می‌کنم و این حماسه‌ها نباید فراموش شود و مردم باید بدانند این نهضت راحت به دست نیامده، شهیدها داده و افرادی آوارگی‌ها و زندان‌ها و تبعیدها را تحمل کردند.

آیت الله خاتمی با اشاره به ولایت والی عادل گفت: امام صادق فرمودند که تقویت ولایت والی عادل تقویت دین، تقویت ارزش‌ها و تقویت حق است و هر فردی که والی عادل را کمک کند، دین خدا را کمک کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ما بر سر سفره ولایت و حکومت حق نشسته‌ایم، گفت: حکومتی که در راس آن ولی فقیه به عنوان نماینده ولی عصر هستند، این نظام را طبق روایت امام صادق(ع) باید تقویت کرد و تقویت این نظام به حضور در صحنه است، حضور در هر صحنه‌ای که نظام لازم می‌داند، یک روز این صحنه ۸ سال دفاع مقدس بود، یک روز هم صحنه راهپیمایی است و یک روز انتخابات است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: قرآن می‌فرماید«مومنین در امر جامع، رهبر جامعه اسلامی را رها نمی کنند»، افرادی که جبهه ندیدند و نرفتند، بدانند که حضور در انتخابات ۲۸ خرداد از جنس حضور در  جبهه است و افرادی که در ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ برای رای دادن نبودند، بدانند حضور در این انتخابات همان رای آری آن زمان است.

وی افزود: ما در انتخابات دو مسئله داریم، مسئله مهم اول حضور در انتخابات و مسئله مهم دوم انتخاب اصلح است، تحقیقا این حضور تقویت دین خدا است و به دستور امام صادق(ع) این آمدن یک آمدن شعاری عادی نیست بلکه آمدن هدفمند است و اگر می‌خواهید بدانید این حضور چقدر مهم است، ببینید رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی دشمن ببینید چگونه ملتمسانه از مردم می‌خواهند پای صندوق‌های رای نیایند.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: امام راحل ما در این خصوص معیار را مشخص کردند که هر جا دشمن روی آن حساس است بدانید همان نقطه، نقطه آسیب دشمن است، دشمن برای اینکه حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد، با حساسیت تمام رفتار می کند.

مردم با حضور خود در انتخابات دماغ دشمن را به خاک خواهند مالید

وی با بیان اینکه انتخابات یک تکلیف است و بر اساس آنچه امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است و از مصادیق حفظ نظام حضور در انتخابات است؛ گفت: حضور در این انتخابات جلوه شکر خدا و تکلیف شرعی است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در کشور ما از دوره شاهان صفوی، قاجار و حکومت پهلوی برای مردم ارزشی قائل نبودند و در هیچ زمینه ای حق تصمیم گیری نداشتند، اما ۴۲ سال از انقلاب می گذرد و مردم حدود ۴۰ بار پای صندوق رای آمدند و سرنوشت خود را رقم زدند.

وی گفت: برخی می گویند که انتخابات مهندسی شده است و از قبل فرد موردنظر انتخاب شده است اما من به عنوان عضو شورای نگهبان می‌گویم این حرف دروغ است، در دنیا هم همین‌گونه است که افرادی که می‌خواهند رئیس جمهور یا نخست وزیر شوند، توسط کمیته‌ای احراز صلاحیت می‌شوند و در ایران هم توسط شورای نگهبان افراد احراز هویت می‌شوند و افرادی که صلاحیت لازم را دارند، تایید می شوند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: شورای نگهبان شرایط مدیر و مدبر را تصحیح کرد و تعیین کرد که سن کاندیدای ریاست جمهوری کمتر از ۴۰ سال نباشد و در پست‌های بالای مدیریتی کشور را اداره کرده باشد، باید کارشناسی ارشد باشد و پرونده محکومیت نداشته باشد.

وی افزود: در باب انتخاب اصلح در انتخابات، ببینید فرد کاندیدا مدیریت او جهادی است، کار انقلابی می‌کند، استکبارستیز و نفرت از استکبار دارد، مملکت‌داری بلد است، برای مشکلات کشور برنامه دارد و دلداده دین باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند مردم ایران را خسته نشان دهند اما تجربه ۴۲ ساله نشان داده که ملت ایران خسته نمی‌شود و دشمنان را خسته خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.