امام جمعه موقت قم گفت: نخبه پروری و تربیت شاگردان دینی از مهمترین اقدامات امام صادق(ع) بود.

نخبه پروری از مهمترین اقدامات امام صادق(ع) بود

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق(ع) که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور جمعی از زائران و مجاوران در صحن پیامبر اعظم(ص) بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: دوران امامت امام جعفر صادق (ع) بسیار سخت و یکی از پر آشوب ترین دوران‌ سیاسی تاریخ اسلام بود.

وی تصریح کرد: دوران امامت ششمین امام شیعیان با اختناق و ظلم و ستم شدید خلفای بنی امیه و بنی عباس همراه بود و ارشمندترین و مهمترین اقدام امام صادق(ع) در این دوران نشر معارف اصیل اسلام ناب محمدی و نخبه پروری بود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امام جعفر صادق(ع) با تربیت شاگردان برجسته و اعزام آنها به سرزمین ها و بلاد مختلف اسلامی توانست خدمات بسیار ارزنده‌ای به جامعه اسلامی ارائه کند.

وی ادامه داد: ایشان در دوران اختناق خلفای بنی امیه و بنی عباس توانست چهار هزار شاگرد تربیت کند و شاگردان تربیت شده در مکتب آن حضرت با حضور در سرزمین های مختلف فضای جامعه آن روز را به کلمات نورانی قرآن و احادیت اهل بیت(ع)  معطر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز حوزه های علمیه جامعه تشیع یادگار و میراث ارزشمند امام صادق(ع) هستند ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز یکی از پرورش یافتگان مکتب این امام همام بود که با اتکاء به قدرت الهی و بهره مندی از میراث علمی آن حضرت توانست تحول عظیمی در دنیای اسلام به وجود بیاورد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات امام جعفر صادق(ع) مبارزه با افکار و مذاهب انحرافی بود به طوری‌که ایشان با گروه های انحرافی مناظره می کردند و همواره آنها در این مناظرات تسلیم دلایل محکم و مستدل امام صادق(ع) می شدند.
امام جمعه موقت قم اظهار کرد: دوران امامت امام صادق(ع) به دلیل قرار داشتن در انتهای حکومت بنی‌امیه و ابتدای روی کار آمدن بنی‌عباس، فرصت و بستر اجتماعی مناسبی را در اختیار حضرت قرار داد.

وی ابراز کرد: امام صادق(ع) از این فرصت طلایی در راستای احیاء اسلام ناب محمدی(ص) استفاده کردند و به همین خاطر است که از ایشان در تاریخ اسلام به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) یاد می‌شود.
حسن ختام این مراسم ذکر مصیبت اهل بیت(ع) و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.