نماینده چناران ، طرقبه شاندیز، گلمکان و گلبهار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال تحصیلی آینده حدود ۱۹۷هزار معلم ، در سراسر کشور کمبود نیرو وجود دارد.

 کمبود۱۹۷هزار معلم در سال تحصیلی آینده/بررسی تبدیل وضعیت نیروهای شاغل در آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

حسین امامی راد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه شنیده ها حاکی از آن است که وزارت آموزش و پرورش برای نیروهای خرید خدمات آموزشی ، افزایش حقوق در نظر گرفته و حتی احکام آنها  نیز صادر شده است  اما تاکنون این افزایش حقوق برای آنها اعمال نشده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از  وزارت آموزش و پرورش پیگیر این موضوع هستیم که اگر برای این قشر از معلمان حکم جدید صادر شده است باید نسبت به اجرای آن نیز متعهد بوده و این گونه نباشد که با پایان سال تحصیلی مطالبات این افراد به فراموشی  سپرده شود.

نماینده چناران ، طرقبه شاندیز، گلمکان و گلبهار  در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر پنج گروه،  حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، معلم های غیر دولتی و  نهضت سواد آموزی که دو گروه می باشند،  در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال جذب این افراد و تبدیل وضعیت آنها در آموزش و پرورش هستیم.

وی افزود: طبق آماری که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است برای سال تحصیلی آینده حدود ۱۹۷هزار معلم ، کمبود نیرو وجود دارد که از روش های مختلف باید نسبت به جبران این مساله اقدام شود و ما به وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده ایم که اولویت اصلی در تامین معلم را بر جذب همین نیروهای شاغل در اموزش و پرورش قرار دهند.

امامی راد تصریح کرد: برمبنای سخنان رهبر معظم انقلاب مبنای جذب نیرو در آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد اما از آن جا که در حال حاضر ظرفیت این دو دانشگاه اندک است و پاسخگوی نیاز آموزش و پرورش نمی باشد درخواست افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را ارائه کرده ایم.

وی افزود: همچنین درخواست کرده ایم افرادی که در حال حاضر با آموزش و پرورش رابطه کاری دارند که برخی از آنها بیش از حتی مدت ۱۰سال است که به عنوان معلم فعالیت داشته و از تجارب خوبی برخوردار می باشند  در هنگام  برگزاری آزمون های استخدامی، امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته شود  تا فرآیند جذب آنها تسریع و حقی از آنها ضایع نشود.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.