هیچ کسی تصور نمی‌کرد بازی برگشت ایران و بحرین در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر به بازی مرگ و زندگی تبدیل شود، اما به واسطه عدم برنامه‌ریزی مناسب و بی‌کفایتی مدیران تیمی که دو دوره اخیر به راحتی جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی را بدست آورده است، حالا باید امیدوار باشد با شکست بحرین بتواند شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی افزایش دهد.

نبرد مرگ و زندگی در منامه

بیم و امید زمانی اوج می‌گیرد که شاگردان اسکوچیچ در نخستین بازی خود در مرحله برگشت برای تیم ملی هنگ کنگ نمایش امیدوارکننده‌ای نداشتند، گلزنی هنگ کنگ در این بازی سقف نگرانی اهالی جامعه را افزایش داد.

تغییر آرایش

پیش‌بینی می‌شود، اسکوچیچ در این بازی چند تغییر در ترکیب داشته باشد . تغییر محتمل‌تر، بازگشت حاج صفی، به ترکیب اصلی خواهد بود. کاپیتان تیم ملی هم در پست دفاع چپ و هم در پست هافبک میانی می‌تواند بازی کند.در پست دفاع چپ با توجه به عملکرد خوب وحید امیری تغییر کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.در پست هافبک میانی هم در بازی با هنگ کنگ، عزت‌اللهی و نوراللهی بازی کردند و احتمالاً احسان به جای یکی از این دو بازیکن به میدان خواهد رفت.

با توجه به استراحت بیشتر عزت‌اللهی و دقایق کمتر بازی او در جدال با هنگ کنگ نسبت به نوراللهی، به نظر می‌رسد اسکوچیچ، حاج صفی را جانشین احمد در جدال با بحرین کند.

در جدال با هنگ کنگ ما یک گل ساده خوردیم. این احتمال که اسکوچیچ ، مرتضی پورعلی گنجی را به جای خلیل‌زاده یا کنعانی زادگان به ترکیب اصلی وارد کند، زیاد است.

اگر شاگردان اسکوچیچ نتوانند در این دیدار نفس‌گیر با پیروزی قاطعانه بازی را به پایان برسانند، باید منتظر موج جدیدی از انتقادها از مدیریت فوتبال باشیم، دقیقاً همان اتفاقی که پس از رفتن کارلوس کی روش و قطع همکاری عجیب ویلموتس بلژیکی در فضای رسانه ای ایجاد شد و یک تراژدی تلخ برای اهالی فوتبال رقم خورد.

اسکوچیچ:به تیمم ایمان دارم

دراگان اسکوچیچ در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر بحرین گفت: این واقعاً مسابقه‌ای بسیار حیاتی است و نیازی نیست در مورد اهمیت آن صحبت کنیم. بحرین هم تیم بسیار خوبی است و ما برای آن‌ها احترام زیادی قائل هستیم.

اسکوچیچ در پاسخ به سؤالی که در مورد دیدار رفت بود، توضیح داد: برای ما فرقی نمی‌کند که بازی کجا برگزار شود. چه در تهران و چه در بحرین، ما برای برد بازی خواهیم کرد. شرایط عادی این بود که میزبانی در ایران انجام می‌شد و آنجا بازی می‌کردیم، ولی حالا اینجا هستیم. اعتماد به نفس کاملی داریم و به تیمم ایمان کامل دارم و مطمئنم می‌توانم با نتیجه خوبی از این مسابقه خارج شویم.من بحرین را مثل تیم خودم می‌شناسم. مثل کف دستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.