در حالی اعضای باند مخوف قمار پس از دستگیری با دستور بازپرس شعبه ۲۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پای میز محاکمه کشانده شدند که بررسی قضایی پرونده و ورود به تاریکخانه اقدام‌های آن‌ها نشان می‌دهد هیچ‌کس در شهر اجازه دایر کردن قمارخانه بدون اجازه این افراد را نداشت و پیش از آن باید حق‌حساب سرکرده‌های باند روی میز برادران قمارباز قرار می‌گرفت.

 جزئیاتی از پرونده باند دالتون‌های قمارباز

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که خبر متلاشی شدن یک باند قمار در مشهد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه استان مورد شناسایی قرار گرفته بود و برای به ثمر رسیدن آن بیش از چهار ماه تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت، رسانه‌ای شد.

در ابتدای راه مستنداتی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت که نشان می‌داد چند برادر عامل اصلی ایجاد قمارخانه در مناطق مرفه‌نشین شهر مشهد هستند. بازخوانی اسناد همچنین حاکی از آن بود که یکی از این برادران مسلح به کلت کمری بوده و از راه قمار خودروهای لوکس چند صدمیلیون تومانی خریداری کرده است.

از همین رو بود که با توجه به اهمیت ماجرا، پرونده با دستور مقام قضایی در دادسرای مشهد برای بررسی تمامی ابعاد و وارد آمدن ضربه نهایی، به تیم‌های سازمان اطلاعات سپاه استان سپرده شد و در نهایت پس از ماه‌ها تلاش و نفوذ به این باند خطرناک، تمامی اعضای باند که در حدود ۸۰ نفر بودند دستگیر شدند.

برای اینکه دیگر افراد دخیل در ماجرا به دستگیری‌های پیاپی شک نکنند، قاضی «بابایی» بازپرس شعبه ۲۱۰ دادسرای ناحیه دو مشهد به صورت لحظه‌ای دستور مسدود کردن حساب این افراد را صادر می‌کرد.

حق‌حساب دایر کردن قمارخانه!

با شناسایی قمارخانه‌ها و پلمب آن‌ها، تمامی متهمان مورد تحقیق قضایی قرار گرفتند و پرده از حقایقی تلخ برداشته شد؛ چرا که مشخص شد سرکرده باند و گردانندگان آن در کنار نگهداری و حمل سلاح، دست به جرایمی نظیر آدم‌ربایی و شرارت نیز زده‌اند که برای آن‌ها بر همین اساس قرارقانونی مناسب صادر شد.

از طرفی معلوم شد هیچ‌کس بدون اطلاع و اجازه سرکردگان این باند و ایادی آن‌ها، حق دایر کردن قمارخانه‌ای را نداشته و باید پیش از هر اقدامی حق حساب میلیونی آن‌ها را پرداخت می‌کرده است.

از سوی دیگر برادران قمارباز از سلاح خود برای نقد کردن وجوه از بازنده بازی‌های شوم استفاده می‌کردند و اگر فردی در قمار، میلیاردی می‌باخت و زیر میز می‌زد، با اسلحه آن‌ها روبه‌رو می‌شد.

باخت باغ‌ویلایی میلیاردی در یک قمار

در حالی که همچنان تحقیقات بازپرس پرونده در زمینه شناسایی ابعاد گسترده اقدام‌های مجرمانه این باند مخوف ادامه دارد، اعترافات برخی افراد از آن حکایت داشت که در یک دست قمار، باغ ویلایی چندمیلیاردتومانی را از چنگ بازنده خارج کرده بودند.

همچنین برادران شرور برخی افراد را به زور وارد قمار می‌کردند؛ چرا که آن‌ها به واسطه نیاز مالی، در گذشته از آن‌ها وجوهی را دریافت و بدهکارشان شده بودند و این بهترین فرصتی بود که دیگر اموال آن‌ها را در قمار بالا بکشند.

بنا بر این گزارش، وقتی ورودی و خروجی حساب بانکی یکی از سرکرده‌های این باند جمع زده شد، معلوم شد فقط در یک ماه حدود ۱۷ میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

این احتمال وجود دارد افراد دیگری که با زور و تهدید وارد بازی شوم این افراد شده بودند، از ترس اقدام‌های انتقام‌جویانه برادران قمارباز از شکایت در دادسرا منصرف شده‌اند که آن‌ها هم می‌توانند برای پیگیری به شعبه ۲۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.