شاخه داعش در غرب آفریقا از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی «بوکوحرام» در نیجریه طی یک حادثه انفجار خبر داد.

 سرکرده تروریست‌های بوکوحرام در نیجریه کشته شد

قدس آنلاین: شاخه داعش در غرب آفریقا (ISWAP) در یک نوار صوتی که روز گذشته (یکشنبه) در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داد از کشته شدن «ابوبکر شیکاو» سرکرده بوکوحرام در نیجریه خبر داد.

طبق این گزارش، شخصی که در نوار صوتی ادعا می‌کند «ابومصعب البرناوی» رهبر ISWAP است، می‌گوید که شیکاو  حوالی ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت ماه) پس از منفجر کردن یک وسیله انفجاری در نبرد با شاخه داعش در غرب آفریقا در جنگل‌های شمال شرق نیجریه کشته شده است.

در این فایل صوتی شنیده می‌شود که شیکاوی به جای تسلیم تصمیم گرفت که با مواد منفجره خود را از بین ببرد و زمانی که شبه‌نظامیان داعش شیکاوی را اسیر کردند، از او خواستند که توبه کند و به این گروه بپیوندد.

دو فرد آشنا با البرناوی در گفت‌وگو با رویترز تأیید کردند که صدای منتشر شده منتسب به رهبر شاخه داعش در غرب آفریقا است.

یک گزارش اطلاعاتی نیجریه که یک مقام‌ دولتی و محققان بوکوحرام به اشتراک گذاشته‌اند نیز مرگ شیکاو را تأیید کرده است.

ماه گذشته، ارتش نیجریه اعلام کرد که در حال تحقیق در خصوص مرگ شیکاو است و پیام صوتی منتشر شده در حقیقت اولین تأییدیه داعش از مرگ سرکرده بوکوحرام است.

در فایل صوتی منتشر شده، ابومصعب البرناوی می‌گوید: «شیکاو تصمیم گرفت به جای شرمندگی در این دنیا، در آن دنیا شرمنده شود».

پس از مرگ «محمد یوسف» سرکرده بوکوحرام در زندان در سال ۲۰۰۹، ابوبکر شیکاو به عنوان جانشین وی هدایت این گروه تروریستی در نیجریه را برعهده گرفت.

بوکوحرام گروه تروریستی است که در سال ۲۰۰۹ یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و به تدریج دامنه حملات خود را به کشورهای همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرد.

گروه تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۱۴ با ربودن صدها دختر دانش‌آموز از مدرسه‌ای در ایالت «برنو» به شهرت رسید و توجه رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی را به سمت خود جلب کرد.

هنوز گزارشی در خصوص جانشین ابوبکر شیکاو منتشر نشده است و مشخص نیست چه کسی قرار است مسئولیت این گروه تروریستی را برعهده بگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.