زمانی که فوتبالدوستان منتظرش بودند فرا رسید و تیم ملی بازی‌های خود در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با پیروزی ۳-۱ برابر هنگ‌کنگ آغاز کرد. حالا باید برای رسیدن به هدف سد محکم‌تری به نام بحرین را کنار بزند و پس از آن نوبت کامبوج و عراق می‌رسد.

هیچ دلیلی برای صعود نکردن به جام جهانی قطر نداریم/ اگر تیم ملی نتیجه نگیرد، یک نسل طلایی از فوتبال ما خواهد سوخت

به گزارش قدس آنلاین حشمت مهاجرانی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال درخصوص دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی به ایران گفت: «بدون اغراق ما یکی از قوی‌ترین تیم‌های تاریخ را در اختیار داریم. اگر به تاریخ رجوع کنیم، متوجه می‌شویم که تیم ملی هیچ زمانی تا این حد بازیکن لژیونر نداشت و این به دلیل نیروی انسانی بسیار غنی در فوتبال کشورمان است. تیم ملی در تمامی نقاط از خط دروازه گرفته تا خط حمله از تمامی رقبای خود برتر است. باخت ما به تیم‌های بحرین و عراق در مرحله رفت تنها یک حادثه بود و هیچ کس نمی‌خواهد این حادثه دوباره برای تیم ملی تکرار شود.» سرمربی تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین با اشاره به اینکه تیم ما بسیار قدرتمندتر از حریفانی است که در بحرین حضور دارند درخصوص بازی با هنگ‌کنگ بیان داشت: «در مسابقه اول بازی واقعی تیم ملی را ندیدیم چرا که تیم بدون بازی تدارکاتی مورد نیاز وارد این مسابقات شد و نمی‌توان شرایط تیم ملی را با توجه به بازی با هنگ‌کنگ در نظر گرفت اما در شرایط کنونی قدرت تصمیم‌گیری ما بالاتر از زمانی است که کارمان به اما و اگر کشیده شود. ما ۳ بازی دیگر در پیش داریم و سرنوشت‌مان برای صعود به جام جهانی دست خودمان است. تیم ملی در هر پست چند بازیکن خوب و آماده دارد و تنها باید روش بازی را در نظر بگیریم و بدانیم که از این نیروی انسانی که در اختیار داریم، در مقابل رقبا چگونه استفاده کنیم. این هنر مربی است که چگونه از بازیکنان خود استفاده کند.»
او با اشاره به اینکه با توجه به داشته‌هایمان روش بازی تأثیرگذارترین عامل موفقیت در بازی‌های پیش رو است، افزود: «یکی از نقاط ضعف تیم ملی که متأسفانه به آن بهای زیادی داده نشد، عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی کافی است. ما زمان زیادی از دست دادیم و در حالی که می‌توانستیم از این زمان برای آماده سازی تیم ملی‌مان استفاده کنیم، با مشکلات و حواشی دیگری روبه‌رو بودیم. حواشی قرارداد با مارک ویلموتس و همچنین برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون که باعث شد تیم ملی از برنامه‌های خود عقب بیفتد.» مهاجرانی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: «تیم ما در آن مقطع تنها یک بازی تدارکاتی با سوریه برگزار کرد که البته این دیدار هم ایراداتی داشت؛ ایراد اصلی این بازی تدارکاتی غیبت برخی از بازیکنان اصلی بود. در واقع اسکوچیچ برای برگزاری این دیدار تمامی بازیکنان را در اختیار نداشت و به این دلیل نتوانست بازیکنان را به مرز هماهنگی برساند و نقشه‌های خود را پیاده کند. این موضوع باعث شد تا سرمربی تیم ملی از بازیکنان دیگری استفاده کند؛ بازیکنانی که برای اولین بار و شاید آخرین بار به اردوی تیم ملی دعوت شدند و تنها دلیل دعوتی آنها رساندن تیم به حدنصاب بازیکنان بود.»
سرمربی تیم ملی فوتبال در جام جهانی آرژانتین بیان داشت: «تیم ملی نتوانست از تک فرصت بازی تدارکاتی مقابل سوریه استفاده کند. در حالی که برگزاری بازی تدارکاتی برای هماهنگی تیم و بازیکنان تأثیر زیادی دارد. زمانی که تیم بازی تدارکاتی برگزار می‌کند، سرمربی نقاط ضعف و قوت تیم را متوجه می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا سرمربی روی این نقاط کار کند و برای آنها برنامه داشته باشد. البته این در حالی است که اسکوچیچ اعلام کرد که من به بازی تدارکاتی نیاز ندارم و از نظر من این جمله اسکوچیچ به هیچ وجه صحیح نبود. هیچ دلیلی برای مغلوب شدن و صعود نکردن به جام جهانی قطر نداریم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.