بجنورد- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان با عنوان «گرایلی» و «اینتجمه» منتشر شد.

«گرایلی» و «اینتجمه» روایتگر مقام های کهن موسیقی شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری با بیان این که پنجمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شد، گفت: در  این آلبوم ۸ قطعه از مقام های کهن موسیقی شمال خراسان نواخته شده  که  روایتی از نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی این خطه است.

وی ادامه داد: آلبوم «گرایلی» نیز  به عنوان چهارمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال منتشر شد.

 وی اضافه کرد: نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی شمال خراسان در این ۲ آلبوم  با نوازندگی «رحیم رضایی» هنرمند برجسته استان نواخته شده است.

حیدری با اشاره به این که موسسه موسیقی آویژه هنر، این ۲آلبوم موسیقی را منتشر کرده است، گفت: تهیه کنندگی ، میکس و مسترینگ این آلبوم را آرمان حمیدی بر عهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شده است.

 وی  ادامه داد: این آلبوم با مجوز رسمی از دفتر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و با ثبت رسمی در کتابخانه ملی این آثار ارزشمند برای آیندگان حفظ و نگهداری شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار در سال ۹۹ منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.