منابع عراقی از تدابیر امنیتی ویژه حاکم بر منطقه اطراف حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) خبر دادند.

تدابیر امنیتی ویژه در مناطق اطراف حرم امام موسی کاظم(ع)

قدس آنلاین: وزارت کشور عراق جزئیات جدیدی از انفجار شهر کاظمین که داعش آنرا برعهده گرفت و عناصر آن دستگیر شده، فاش کرد.

یک منبع در وزارت کشور عراق به شفق نیوز گفت: تیمی ویژه از اداره اطلاعات عراق موفق به دستگیری متهم ردیف اول انفجار به فاصله کمتر از یکروز پس از حادثه شدند.

این منبع افزود: مشخص شد که این متهم وابسته به وزارت کشور و از نیروهای ویژه حمایت از امنیت شهر کاظمین است. این فرد به دخالت در تسهیل وارد کردن مواد منفجره به محل حادثه و نیز نظارت بر منطقه و ارائه اطلاعات به شبکه داعشی دخیل در انفجار، اعتراف کرده است.

منبع عراقی گفت: اعترافات این عنصر امنیتی عراقی منجر به رسیدن به متهم دیگر و دستگیری یکی از اعضای این شبکه و بازداشت آن از سوی نیروهای سازمان امنیت ملی عراق منجر شد.

این درحالی است که منطقه پیرامون حرم امام موسی کاظم(ع) کاملا از سوی نیروهای امنیتی بسته شده است و اجازه ورود به منطقه مگر پس از بازرسی کامل و دقیق افراد خواه زن، مرد یا کودک، داده نمی شود.

شفق نیوز گزارش داد: مقامات عراقی تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف اماکن مقدس شیعی و سنی پس از حوادث تروریستی سال‌های گذشته که بیشتر آنها را حملات انتحاری تشکیل می‌دادند، پیاده کرده‌اند.

اهداف عملیات شمال صلاح الدین

«صباح النعمان» سخنگوی سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که عملیاتی که از روز گذشته علیه داعش در مناطق شمال استان صلاح الدین شروع شده است، یکی از خطرناکترین مناطقی که داعش در آن حضور دارد را نشانه گرفته است.

وی افزود: این عملیات به دنبال اطلاعات دقیق، انجام شده و هدف آن پایان دادن به حضور داعش در این منطقه صعب العبور است. شرایط جغرافیایی ویژه این منطقه سبب شده است که تروریست‌ها به راحتی در آن پنهان شوند. شرایط کوهستانی منطقه سبب پنهان شدن داعش در غارهای این منطقه شده است.

النعمان اظهار داشت: این عملیات برای نابودی مخفیگاه‌ها و غارهای موجود در این منطقه است که داعشی‌ها در آن مخفی شده‌اند.

وی گفت: همچنین هدف دیگر این عملیات تامین امنیت مناطق میان اقلیم کردستان عراق و مرکز است.

النعمان از حمایت هوایی که از این عملیات می‌شود هم خبر داد و گفت: داعش هم اکنون در مناطق صعب العبور و دور از دسترس حضور دارد. داعش در شمال دیالی و شمال صلاح الدین به علت شرایط خاص آن که امکان پنهان شدن به تکفیری‌ها را می‌دهد، حضور دارد.

وی گفت: ضربات هوایی تاکنون قوی بوده و به ویران 5 غار و 4 مخفیگاه منجر شده است. هنوز از تلفات داعش خبری مخابره نشده است اما صرف نظر از تلفات، ویرانی این غارها و مخفیگاه‌های تکفیریها سبب می‌شود که داعش نتواند کاری انجام دهد و مناطق اطراف آنرا تهدید کند.

روز گذشته اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از شروع عملیات در شرق «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین خبر داده بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.