۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 755698

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی از رونمایی سامانه بازنمایی پژوهش های قرآنی با حضور وزیر فرنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

رونمایی از سامانه بازنمایی پژوهش های قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده در آیین رونمایی و تشریح منشور مرجعیت قرآن کریم که به صورت مجازی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی جهت انجام دقیق تر رسالت خویش در حوزه گوناگون از جمله پژوهش، آموزش و تبلیغ، سیاست های خود را بر اساس مسائل کشور تنظیم کرده است.

او گفت: بر این اساس، با توجه به وظایفی که بر عهده قطب های فکری و فرهنگی گذاشته شده و قطب ها هم با توجه به تقسیم مسؤولیت ها، مباحث متناسب با مسائل، میزهایی را در دستور کار قرار داده اند که این میزها برنامه ستادی صف های مرتبط را بر عهده دارند که هم مباحث را به تصویب برسانند و هم حمایت و هدایت کنند.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این میز که مربوط به قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریانها و فرق انحرافی می باشد، چند سالی است که راه اندازی شده و در ماه های اخیر سعی کردیم که از بخش های صف دفتر مرتبط با میز جمع بندی داشته باشیم.

او افزود: کارکردهای میز قرآن را در سه بخش بررسی کردیم که یکی از آنها در کارگروه فرهنگ عمومی است که در این زمینه تلاش هایی در زمینه های فناوری، همایش، محصولات قرآنی و آموزش و تبلیغ شده است که سامانه بازنمایی پژوهش های قرآنی از جمله خروجی های آن است که اول دی ماه با حضور سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» و حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» رونمایی می شود.

عیسی زاده اظهار داشت: با توجه به ارتباط های صورت گرفته با مراکزی همچون جامعه المصطفی، سازمان اوقاف، پژوهشگاه های مختلف و مراکز فعال در عرصه قرآن پژوهی، دعوت شده است که با ورود به این سامانه، پژوهش ها و محصولات خود را بارگذاری کنند و قرار است پس از رونمایی از این سامانه، با پیگیری هایی که خواهد شد، محصولات قرآنی سراسر کشور در این سامانه بارگذاری می شود.

او گفت: این میز، در خصوص محصولات قرآنی حمایت های بیشتری داشته است؛ ایده های نوآورانه ای که در این راستا جمع آوری شده، باید مورد استفاده حداکثری قرار بگیرد.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به فعالیت های این میز در مسأله آموزش در بخش های مختلف دفتر تصریح کرد: تشکیل پرونده متخصص در عرصه قرآن، از اموری است که با پیگیری این میز صورت گرفته و در حال حاضر ۹۵ پرونده در این راستا تشکیل گردیده است.

او افزود: فرهنگ نامه تخصصی در عرصه های مختلف از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده است که لازم است محققین از این پژوهش های تهیه شده بهره برداری کامل را داشته باشند.

عیسی زاده اظهار داشت: در ارتباطی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته، ۸۰۰ مدخل قرآنی مرتبط با مسأله بهداشت و درمان که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید شده بود، در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت.

او گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته در دفتر تبلیغات اسلامی، کارگاه مرجعیت علمی قرآن بود؛ قرآن می تواند مرجعیت علمی برای تمام علوم اسلامی و انسانی قرار بگیرد.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی به تشریح چشم انداز فعالیت های این میز پرداخت و تصریح کرد: حمایت از ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، از جمله برنامه های آتی این میز است که گام هایی در خصوص مباحث کاربردی در راستای قرآن مد نظر است که در آینده اجرایی خواهد شد.

او با بیان این که در کدام عصر و زمانه ۱۵ هزار مبلّغ فعال در اختیار دین بود که بتوانند محتوای دینی را در اختیار مردم قرار دهند، افزود: اگر هر کدام از این مبلغان یک کانال قرآنی راه اندازی کنند و محتوای قرآنی تولید شده را تبلیغ و ترویج کنند، گام ها و تأثیرات زیادی در ترویج معارف قرآن می توان برداشت.

عیسی زاده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج محصولات قرآنی از سوی پژوهشگران و مراکز پژوهشی خاطرنشان کرد: محصولات و توانمندی های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی باید به دیگر مراکز قرآنی معرفی شود؛ در دسترس قرار دادن محصولات و پژوهش های قرآن پژوهان، یکی از راه های رفع مهجوریت فرهنگ قرآن در جامعه است.

منبع: شفقنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.