علی قنبری گفت: در اولین مناظره ریاست جمهوری بیشتر به مسائل حاشیه ای پرداخته شد تا موارد اصلی که اقتصاد کشور را با چالش های مختلفی رو به رو کرده است.

مناظره اول سطحی و دور از انتظار بود/ نامزدها درباره تأثیرگذاری سیاست بر اقتصاد حرفی نزدند

علی قنبری اقتصاد دان و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت‌وگو با قدس آنلاین نظر خود را درباره اولین مناظره ریاست جمهوری و مسائل اقتصادی که در مناظره مورد توجه قرار گرفت یا با بی تفاوتی از آن عبور شد گفت: یکی از مواردی که در مناظره‌ها جالب بود عدم پرداختن نامزدهای ریاست جمهوری به این موضوع بود که از تأثیرگذاری مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی و اینکه اقتصاد ما اسیر مسائل و تصمیم گیری‌های سیاسی شده است، سخنی به میان نیامد.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخابات دولت سیزدهم به این موضوع نپرداختند که تصمیم گیری‌های غلط چقدر در مسائل اقتصادی تاثیر گذار بوده است. آنچه در این میان مغفول مانده است ارتباط سیاسی با کشورهای منطقه و جهان برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است چرا که اقتصاد بدون ارتباط با جهان و تعامل دو طرفه و سرمایه گذاری خارجی نمی‌تواند رشد و توسعه داشته باشد یا در ریل شکوفایی قرار بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطر نشان کرد: موارد عنوان شده از مهمترین مسائلی است که بر روی اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارد، این موارد مهمترین شاخصه‌ها و محورهای اقتصادی هستند که نامزدهای انتخاباتی به آنها توجه نکردند و در مناظره‌ها از آن غافل بودند.

وی با ابراز تاسف نسبت به این موضوع که در اولین مناظره دغدغه‌های مردم به صورت اصلی مورد توجه قرار نگرفت گفت: در اولین مناظره ریاست جمهوری بیشتر به مسائل حاشیه ای پرداخته شد تا موارد اصلی که اقتصاد کشور را با چالش‌های مختلفی رو به رو کرده است. بنابراین می‌توان گفت در اولین مناظره انتخاباتی نامزدها بیشتر روی مسائل اختلافی و مواردی که در معادلات اقتصادی نقش چندان مهمی ندارد تاکید داشتند از این رو می‌توان گفت سطح اولین مناظره رسمی نامزدهای انتخاباتی  ریاست جمهوری دولت سیزدهم بسیار پایین ودور از انتظار بود.

علی قنبری خاطر نشان کرد: سوال‌هایی هم که از سوی صدا و سیما برای مناظره طراحی شده بود از طرف صدا و سیما و هیئت نظارت بر تبلیغات انتخاباتی یا هر کسی که این سوال‌ها را طرح کرده بود، بسیار ضعیف بود و نتوانست پاسخگوی دغدغه‌ها و مطالبات اقتصادی باشد که ذهن مردم را  درگیر خود کرده است، ضمن اینکه عدم توجه نامزدهای ریاست جمهوری هم به مسائل محوری و چارچوب‌های آینده اساسی توسعه اقتصادی کشور را زیر سوال برده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.