پلیس رژیم صهیونیستی در پی هشدارهای حماس اعلام کرد که برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی را به دلیل افزایش نگرانی‌های امنیتی لغو کرده است.

 پلیس رژیم صهیونیستی عقب نشست؛ «راهپیمایی پرچم» در قدس لغو شد

قدس آنلاین: پس از هشدارهای حماس در خصوص برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی، خبرنگار وبسایت اسرائیلی «والا» گزارش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی، این راهپیمایی در قدس اشغالی را لغو کرد.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این خصوص گزارش کرد که سازماندهندگان راهپیمایی پرچم در قدس امروز (دوشنبه) اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند برگزاری این مراسم را که قرار بود روز پنجشنبه هفته جاری (۲۰ خردادماه) برگزار شود، لغو کنند زیرا پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که به واسطه نگرانی‌های امنیتی، اجازه عبور از بخش مسلمان‌نشین قدس را به برگزارکنندگان راهپیمایی نمی‌دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی در حالی چنین راهپیمایی را لغو کرد که پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شامگاه دیروز (یکشنبه - شش ژوئن) اعلام کردند، فرماندهی پلیس این رژیم با «راهپیمایی پرچم‌» شهرک‌نشینان صهیونیست در شهر قدس اشغالی در روز پنج‌شنبه آینده موافقت کرده است.

به دنبال انتشار این خبر، «بزالل یوئل اسموتریچ» رئیس حزب راست‌گرای افراطی موسوم به «صهیونیسم مذهبی» واکنش تندی نشان داد و گفت: لغو راهپیمایی پرچم در قدس تسلیم شدن در برابر تروریسم و تهدیدهای جنبش حماس است».

پیش از این «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اوایل هفته در پی نگرانی از آغاز جنگ دیگری با نوار غزه، خواستار لغو مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی به دلایل امنیتی شده بود.

بعد از جلسه‌ای که با مقام‌های ارشد نظامی و پلیس، دادستان کل و دیگر مسئولان امنیتی این رژیم داشت، توصیه کرد که راهپیمایی پرچم در هفته جاری برگزار نشود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از شعله‌ور شدن آتش جنگی مجدد با گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه هراس دارد، از تمام مقام‌های حاضر در این جلسه خواستار در هفته جاری - که مصادف با تشکیل کابینه جدید نیز هست - مسئولانه رفتار کرده و از اقدامات تنش‌زا اجتناب کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی در حالی برگزاری این راهپیمایی را لغو کرده است که پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره عواقب برپایی راهپیمایی رقص پرچم‌ها در بخش قدیمی قدس، هموطنان فلسطینی را به تشدید رویارویی با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی دعوت کرد. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی هر ساله در حول و حوش  روز جهانی قدس صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست تندرو را گردهم آورده  و  راهپیمایی بزرگی را برگزار می‌کند که از باب العامود و محله‌های قدیمی قدس عبور کرده و به صحن‌های مسجدالاقصی می‌رسد و سپس در آنجا برنامه‌ای موسوم به «رقص پرچم‌ها» اجرا می‌کند و از این طریق خواستار بیرون راندن فلسطینی‌ها از قدس می‌شود.

امسال با توجه به تحصن فلسطینی‌ها در مسجد الاقصی در هفته منتهی به روز قدس و به دنبال آن پاسخ مقاومت غزه به تجاوز رژیم صهیونیستی در قدس موجب شده بود که صهیونیست‌ها نتوانند این راهپیمایی را برگزار کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.