نماینده نیشابور،فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت پایین راه های خراسان رضوی گفت: با بودجه ای که امسال برای حوزه راه در نظرگرفته شده است عملا امکان ساخت راه جدیدی در استان بیشتر از وضعیت فعلی وجود ندارد.

محدودیت بودجه ای اجازه توسعه راه های استان را نمی دهد/راه و شهرسازی پیگیر روکش آسفالت جاده نیشابور به مشهد باشد

احسان ارکانی درباره وضعیت اسفناک برخی محورهای جاده کوهسرخ به نیشابور که هر چند مدت قسمتی از آن ریزش کرده و طی یک ماه اخیر نیز دو نفر براثر این مساله جان خود را از دست داده اند در   گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: جاده کوهسرخ به نیشابور در قسمت میان جلگه نیاز به اصلاح هندسی دارد که با پیگیری های انجام شده بنا شده است وزارت راه  این موضوع را در پروژه های خود طی سال جاری قرار دهد و بودجه مناسبی را برای آن در نظر بگیرد تا تصادفات در این منطقه کاهش پیدا کند.

نماینده نیشابور،فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت:  وزارت راه و شهرسازی همچنین باید  روکش جاده در مسیر کوهسرخ به نیشابور و همچنین نیشابور به مشهد را در اولویت های اصلی خود در سال ۱۴۰۰قرار دهد که در این زمینه اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی و همچنین نژاد صفوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی باید در این زمینه مساعدت های لازم را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان متولی کم بود منابع را دلیل عدم رسیدگی به این جاده عنوان می کنند، افزود: طی سال های اخیر منابع درآمدی کشور کاهش داشته است و  بخش زیادی از این منابع نیز صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت شده است که این موضوع باعث شده است اجرای برخی از پروژه ها نظیر توسعه راه های جاده ای و روکش اسفالت راه ها با کندی و یا تعطیلی مواجه شود.

ارکانی در مورد کیفیت پایین راه های استان و نداشتن کیفیت لازم نیز بیان داشت: در این زمینه  تنها ابزاری که در اختیار ما قرار دارد تذکر و سوال  از وزیر است که علی رغم پیگیری های لازم در این باره نیز تاکنون نتیجه ای در برنداشته است. از طرفی با بودجه ای که برای حوزه راه در نظرگرفته شده است عملا امکان ساخت راه جدیدی در استان بیشتر از وضعیت فعلی وجود ندارد.

وی در مورد بودجه راه خراسان رضوی در سال جاری نیز گفت: شورای برنامه ریزی استان در اولین جلسه خود باید این موضوع را مشخص کند، برخی از این بودجه ها در قالب بودجه های ملی که در سرفصل های ملی وزارت راه و برخی مواقع نیز در قالب محرومیت زدایی روستایی است و برخی بودجه ها نیز استانی است که باید سرفصل آن در استان مشخص و توزیع شود .

ارکانی افزود:  از طرفی برخی پروژه ها نیز ملی استانی هستند که باید همه این موارد تجمیع شوند تا مشخص شود که چه میزان از انها مربوط به راه است برخی از بودجه ها نیز در طول سال از قالب طرح های کلی دیگر به راه اضافه  شوند ، بنابراین در حال حاضر نمی توان عدد ثابتی برای بودجه راه عنوان کرد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.