سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به صدور ۳۹۴ مجوز تأسیس طی دو ماه ابتدای امسال در استان گفت: با سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار و ۲۳۸ نفر در این مدت شاهد افزایش ۱۹۱ درصدی سرمایه‌گذاری و ۱۹ درصدی اشتغال بودیم.

۳۹۴ جواز تأسیس طی دو ماه در خراسان رضوی صادر شد/ افزایش ۱۹۱ درصدی سرمایه‌گذاری و ۱۹ درصدی اشتغال در استان

به گزارش قدس آنلاین، جواد خزاعی اظهار کرد: طی دو ماه فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۴ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۵۵ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار و ۲۳۸ نفر در استان صادرشده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: طرح‌های صنعتی صادره استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازلحاظ سرمایه‌گذاری ۱۹۱ درصد و ازنظر اشتغال ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه بخش محصولات کانی غیرفلزی با ۲۰ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال و حدود ۳۷.۳درصد از مجموع سرمایه‌گذاری بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های خراسان رضوی، را به خود اختصاص داده است، افزود: بخش پوشاک و عمل آوردن پوست خز  با اشتغال‌زایی هزار و ۹۵۵ نفر که ۱۷.۳ درصد اشتغال را شامل می‌شود، بیشترین اشتغال را به خود اختصاص داده است.

خزاعی یادآور شد: در مجوزهای صادره طی دوماهه سال جاری، ۸ درصد تعداد طرح‌ها، ۶ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و ۹ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.