افزایش توان تسلیحاتی یمنی‌ها در شش سال گذشته باعث شده است عربستان اکنون برای تقویت پدافند هوایی خود جهت مقابله با این تسلیحات دست به دامان دیگران شود.

افزایش توان تسلیحاتی یمن و ضعف عربستان در برابر حملات موشکی و پهپادی آن

قدس آنلاین: شبکه تلویزیونی المسیره در مطلبی نوشت: افزایش توان تسلیحاتی یمنی‌ها در شش سال گذشته باعث شده است عربستان که ابتدا تسلیحات آن‌ها را «وسایل آتش بازی» می‌نامید، اکنون برای تقویت پدافند هوایی خود برای مقابله با این تسلیحات دست به دامان دیگران شود.

حمله پهپادی اخیر به پایگاه خمیس المشیط، یادآور ماجرای شش سال پیش است که طی آن اولین عملیات موشکی با استفاده از یک فروند موشک اسکاد علیه عمق خاک عربستان اجرا شد و پس از آن صدها عملیات مشابه به اجرا در آمد.

شبکه المسیره با اشاره به ازسرگیری حملات پهپادی به عمق خاک عربستان سعودی و هدف قرار گرفتن مجدد پایگاه خمیس المشیط اعلام کرد: این حملات با توجه به اهمیت این پایگاه هوایی انجام می‌شود که رژیم سعودی برای حملات خود علیه یمن استفاده‌های زیادی از آن می‌کند. حملات مداوم به پایگاه ملک خالد باعث کاهش پروازها شده است، زیرا خسارات وارد شده در نتیجه حملات به این پایگاه باعث سردرگمی شدید اداره عملیات رژیم سعودی شده است.

افزایش توان تسلیحاتی یمن و ضعف عربستان در برابر حملات موشکی و پهپادی آن

در ادامه گزارش آمده است: حملات به عمق خاک عربستان سعودی همچنین نشان دهنده نفوذپذیر بودن پدافند هوایی ساخت آمریکا در عربستان است.

در ادامه گزارش آمده است: اولین موشک بالستیک اسکاد ژوئن ۲۰۱۵ و تقریبا دو ماه و نیم پس از آغاز تجاوزات به یمن، به پایگاه ملک خالد شلیک شد. این در حالیست که سخنگوی سابق نیروهای مسلح رژیم سعودی چند روز قبل از شلیک این موشک از نابودی توان موشکی یمن خبر داده بود، اما شلیک آن موشک سرآغاز حملاتی بود که در شش سال آینده نیز ادامه یافت.

در انتهای این گزارش آمده است: توان تسلیحاتی یمن در زمینه موشک‌های بالستیک، بالدار و پهپاد پیشرفت‌های زیادی کرده است. عربستان سعودی که ابتدا این تسلیحات را وسایل آتش بازی می‌نامید اکنون برای حمایت از خود در برابر آن‌ها از دیگران درخواست کمک می‌کند و مبالغ هنگفت چند میلیارد دلاری برای تقویت پدافند هوایی خود هزینه می‌کند، اما این اقدامات بی فایده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.