عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع مدیران و فعالان تشکل های تربیتی دخترانه سراسر کشور گفت: امام خمینی(ره) با نگاه توحیدی و با تکیه بر این اندیشه و رویکرد توانست محالات را ممکن کند.

امام خمینی(ره) با نگاه توحیدی و با تکیه بر این اندیشه توانست محالات را ممکن کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم‌پور ازغدی در ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) که در قالب سلسله نشست‌های بزم اندیشه برگزار شد، با تصریح بر اینکه نگاه امام راحل، نگاهی توحیدی بود و قدرت ایشان، نفوذ در قلب توده‌های مردم ایران و خارج از ایران بود، تصریح کرد: ایشان با این اندیشه و رویکرد توانستند محالات را ممکن کنند؛ در آن برهه بسیاری برای مثال معتقد بودند دوره نهضت‌ها و تاریخ دین و دین‌داری و عدالتخواهی دینی به پایان رسیده اما امام راحل و نهضت ایشان بر آنها خط بطلان کشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت رای مردم در سیره امام راحل گفت: امام خمینی(ره) زیر موشک‌باران دشمن هم اجازه تعطیلی انتخابات را نداد.

استاد رحیم پور ازغدی تاکید کرد: کار و راه و نهضت امام راحل بعد از نهضت ایشان در بیش از ۴۰ سال اخیر تداوم پیدا کرده و شاهد هستیم که نهضت امام همچون زمان حیات ایشان جوشش دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این نهضت برگرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) امروز اوضاع منطقه را به نفع ملت‌های مظلوم و علیه استبداد و استعمار بهم ریخته است.

وی گفت: زمانی که نهضت امام راحل آغاز شد دعوا بر سر این بود که تمدن بشری کدام دو گزینه موجود آن زمان یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم را انتخاب خواهد کرد اما نهضت امام تحولی جدید ایجاد کرد و خط سومی را بنا کرد.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: کسانی نیز بودند که خود را جزو نخبگان و روشنفکران محسوب می‌کردند و به زعم خودشان تصور می‌کردند یک قرن بعدتر را می‌بینند و نظریه‌پردازی می‌کنند اما در واقع، واقعیات پیش چشم خود را نیز نمی‌دیدند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران به رهبری شخصیتی همچون امام خمینی(ره) سبک نگاه به تاریخ و دین و سیاست و جامعه‌شناسی انقلاب‌ها را بهم ریخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: هیچ انقلابی پس از پیروزی، خود را در مظان رای مردم قرار نداده و قانون اساسی خود را در معرض رای مردم قرار نداده است اما انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل این مهم را صورت داد و در نتیجه آن شاهد بودیم که جمهوری اسلامی با آماری خیره‌کننده مورد استقبال مردم قرار گرفت و در این ۴۲ سال هم به صورت متوسط سالی یک انتخابات برگزار شده و این هم در دنیا بی‌نظیر است.

رحیم پور ازغدی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات و حضور مردم و اهتمام امام راحل به این مسئله گفت: در زمان جنگ تحمیلی و در زیر موشک‌باران دشمن نیز امام خمینی(ره) اجازه نداد انتخابات تعطیل شود.

وی بیان کرد: البته هر انتخاباتی در هر کشوری دارای ضوابط خاص خود است؛ برای مثال در یک کشور کمونیستی اجازه نمی‌دهند یک فرد لیبرال رئیس جمهور شود و در قانون اساسی ما نیز مشخص است که برای مثال رئیس جمهور باید دارای چه شرایطی باشد.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: در رژیم‌های به ظاهر دموکراسی نیز شاهد هستیم که پشت پرده نوعی الیگارشی حاکم است که دارای فراکسیون‌ها و احزاب خاص خود هستند و تمام صحنه‌گردانی‌ها توسط آنان صورت می‌گیرد. پول تبلیغات و حتی متن نطق‌ها نیز توسط همین کمپانی‌ها تعیین و تامین می‌شود و رئیس جمهور را نیز آنان مشخص می‌کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.