کرونا آزمون جذب آتش نشانان زن را به تعویق انداخت .مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران می گوید گفته شده اواسط تیر آزمون برگزار می شود.

تعویق آزمون جذب آتش نشانان زن زیر سایه کرونا

قدس آنلاین؛ ذآذرماه سال گذشته خبر رسید که قرار است ۱۶ آتش‌نشان زن جذب شهرداری تهران شوند. در اسفند ۹۹  ثبت‌نام آغاز و داوطلبین برای حضور در آتش‌نشانی ثبت‌نام کردند.

آموزش‌های آقایان با خانم‌ها تفاوتی ندارد /آزمونی که با کرونا به تعویق افتاد/خروجی کار برای ادامه جذب زنان آتش نشان مهم است

قرار است ۱۱۶ آتش‌نشان جذب شهرداری شوند که ۱۶ نفر آنها زن هستند و این اتفاق برای اولین‌بار در شهرداری تهران رخ می‌دهد. آموزش‌های آقایان با خانم‌ها تفاوتی ندارد و قرار است که خانم‌ها در ایستگاه‌هایی مستقر شوند. در صورتی که خروجی کار مناسب باشد، قرار است از دوره‌های بعد تعداد خانم‌هایی که جذب شهرداری تهران برای آتش‌نشانی می‌شوند افزایش یابد. 

قرار بود که در اردیبهشت ماه آزمونی توسط سازمان سنجش برای داوطلبین آتش‌نشانی برگزار شود و بعد از این آزمون هم آزمون عملی برگزار و سپس وارد فاز تست‌های مصاحبه‌های روانشناسی و پزشکی شوند و پس از طی این مراحل افراد در ایستگاه‌ها مستقر شوند. اما کرونا آزمون‌های آتش‌نشانی را به تعویق انداخت.

مدیر عامل آتش نشانی: ما آمادگی لازم را داریم/آزمون سنجش برای داوطلبان آتش نشانی به خاطر کرونا به تعویق افتاد/برگزاری آزمون در اواسط تیر

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: ما آمادگی لازم را داریم، اما آزمون را باید سازمان سنجش برگزار می‌کرد و ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل پیک کرونا این آزمون را لغو کرد. البته گفته شده که در اواسط تیرماه آزمون برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: بعد از برگزاری آزمون، افراد واجد شرایط وارد فازهای بعدی می‌شوند. 

وی در خصوص اینکه برنامه‌ای برای جذب بیشتر آتش‌نشانان زن دارند، گفت: در ابتدا با تعداد کم آغاز کرده‌ایم، اما اگر نتایج کار خوب باشد ادامه می‌دهیم. 

نیاز به حضور آتش‌نشانان زن داریم/مقررات و ضوابط مرتبط با HSE باید در تهران ارتقاء پیدا کند

آموزش نیروهای متخصص و کارآزموده جزو لاینفک سازمان آتش‌نشانی است و آزمون‌های متعددی در این باره برگزار شده است. زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: ما نیاز به حضور آتش‌نشانان زن داریم. در حادثه ناگوار کلینیک سینااطهر و حضور تعداد زیادی از بانوان آسیب‌دیده نشان داد که تهران نیازمند آتش‌نشان زن است. 

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی شهردار تهران ماهانه یک‌هزار حادثه کوچک و بزرگ را مدیریت می‌کند و مقررات و ضوابط مرتبط با HSE باید در تهران ارتقاء پیدا کند. 

نوری با تأکید بر ارتقای واحد HSE در شهرداری تهران گفت: باید ایمنی در شهر افزایش و شاهد کاهش حوادث در تهران باشیم.

در کنار آموزش‌های داخلی باید به آموزش‌های به روز سایر کشورها هم توجه ویژه شود

رئیس کمیسیون سلامت و شورای شهر تهران تأکید کرد که آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآزموده باید جزو لاینفک سازمان آتش‌نشانی و آموزش‌های داخل کشور باید به صورت پودمانی باشد و در کنار آموزش‌های داخلی باید به آموزش‌های به روز سایر کشورها هم توجه ویژه شود. 

وی تأکید کرد: متخصصین حوزه‌های  مختلف باید در صحنه آتش‌سوزی حضور یافته و براساس نوع سازه و نوع حادثه، بهترین امدادرسانی ایجاد شود. 

استفاده از ساختمان‌های مسکونی برای کاربری‌های دیگر صحیح نیست/

قرار است که تعداد اندکی آتش‌نشان زن جذب شهرداری شوند و مجوز استخدام آنها نیز گرفته شده است. پیروز حناچی شهردار تهران تأکید کرد: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قابل مقایسه با قبل از حادثه پلاسکو نیست و تجهیزات آنها کامل شده است. 

کمک شهرداری به دولت/تجهیزاتی هم خریداری شد

شهردار تهران ادامه داد: استفاده از ساختمان‌های مسکونی برای کاربری‌های دیگر صحیح نیست و طبیعتا این نوع استفاده از ساختمان‌ها در شرایط بهره‌برداری وضعیتی را به وجود آورده که کسی نتواند از آن دفاع کند. در حادثه پلاسکو و سینا اطهر یکی از دلایل حادثه، استفاده نادرست از ساختمان بوده است. 

به گفته حناچی، سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این دوره شاید بازوی دولت هم بوده است. در شرایطی که ما در یکی از سیلاب‌ها در برخی از استان ها هم به کمک مردم رفتیم. 

وی به موضوع توسعه آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: تجهیزاتی هم خریداری شده و همچنین آموزش‌ها داده می‌شود. 

ایمنی یک فرایند است/آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود/جذب تعداد کمی زن آتش نشان

شهردار تهران همچنین به موضوع ایمنی در تهران اشاره کرد و گفت:‌ ایمنی یک فرایند است که از طراحی و مقررات ملی ساختمان آغاز و به رعایت ضوابط ایمنی از سوی استفاده‌ کننده حذف می‌شود. 

وی ادامه داد: آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود و سالهای خدمت آنها کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش‌نشانی باید داشته باشیم تا نیروهای جدید وارد و آموزش ببینند و همچنین قرار است تعداد کمی از آتش‌نشانان زن هم وارد شهرداری شوند. 

خرید لباس برای آتش نشانان/درآمدهایی که آتش‌نشانی دارد، به خزانه شهرداری واریز و دوباره به آتش‌نشانی بازگشت

یکی از مشکلات پایتخت در مواقع بحرانی، نبود تجهیزات لازم برای آتش‌نشانی بود. ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره گفت: ناوگان و تجهیزات ایمنی توسعه یافته و لباس‌هایی هم برای آتش‌نشانان خریداری شده و البته درآمدهایی که آتش‌نشانی دارد، به خزانه شهرداری واریز و دوباره به آتش‌نشانی بازگشته تا برای بهسازی و نوسازی از آن استفاده کنند.

تعداد جذب پایین است، اما می‌تواند ادامه‌دار باشد/تلاش می‌شود تا پایان مدیریت فعلی این افراد جذب شهرداری شوند

 رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به جذب نیروهای آتش‌نشان زن در شهرداری اشاره کرد و گفت: تعداد جذب پایین است، اما می‌تواند ادامه‌دار باشد. در همه جای دنیا از زنان آتش‌نشان استفاده می‌شود و در برخی مواقع حوادثی رخ می‌دهد که ما نیاز داریم زنان کمک کنند. البته استقبال خوبی هم از آتش‌نشانان زن صورت گرفته و تلاش می‌شود تا پایان مدیریت فعلی این افراد جذب شهرداری شوند.

براساس این گزارش، کرونا فعلا آزمون استخدامی آتش‌نشانان زن را به تعویق انداخته، هرچند که مدیران شهری وعده داده‌اند که تا یک ماه دیگر آزمون برگزار می‌شود. در حال حاضر قرار است فقط ۱۶ آتش‌نشان زن وارد شهرداری شوند و در صورتی که این طرح خروجی خوبی داشته باشد، تعداد آتش‌نشانان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.