کارشناس والیبال ایران گفت: آلکنو در همین دو هفته توان فنی و اقتدار در تصمیم‌گیری‌اش را نشان داده و می‌توان به آینده تیم ملی با او امیدوار بود.

 اقتدار و انضباط آلکنو به تیم ملی دیکته شده‌است

به گزارش قدس آنلاین، جبار قوچان‌نژاد در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در آغاز کمی ناامید و دل‌سرد کننده بود، اما با توجه به استفاده از تمام جوانان در ارنج‌ها و تاکتیک‌های متفاوت به فضایی رسیده‌ایم که بازیکنان به خودباوری رسیده‌اند. در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که اگر در لیگ ملت‌ها نتیجه‌ای هم کسب نکنیم باز هم به هدف مدنظر خود دست یافته‌ایم.

وی با بیان این که همیشه بیم آن را داشته‌ایم که جای خالی بزرگان تیم ملی چگونه پر می‌شود، ادامه داد: بازیکنان جوان تیم ملی مانند بردیا سعادت، اسفندیار، صالحی و کاظمی مقابل تیم‌های بزرگ به خودباوری رسیده‌اند و خود را عضو تیم ملی بزرگسالان ایران می‌دانند. این خود نتیجه بزرگ و خوبی است که جوانانی را کشف کرده‌ایم که می‌توانند آینده خوبی برای تیم ملی رقم بزنند. نبود جایگزین مطمئن در پست پاسور البته همچنان به چشم می‌خورد، اما در سایر پست‌ها به شرایط خوبی دست یافته‌ایم.

مربی و کارشناس والیبال ایران در خصوص شرایط ایران در ادامه رقابت‌ها گفت: ممکن است شرایط مقابل تیم‌های بزرگی مانند آمریکا و برزیل سخت‌تر شود، اما اگر با ثبات ظاهر شویم و اشتباهات کمتری انجام دهیم، می‌توانیم به پیروزی مقابل این‌ تیم‌ها نیز امیدوار باشیم. همین که ترکیبی از بازیکنان مختلف را در زمین می‌بینیم، خارج از کسب عنوان و جایگاه در لیگ ملت‌های والیبال خودش نتیجه خوبی محسوب می‌شود.

قوچان‌نژاد با اشاره به وجود نقاط ضعف در تیم ملی بیان کرد: در سرویس‌های پرشی و با قدرت بالا و دریافت اول دچار مشکل هستیم که نیاز به کار دارد. اگر این نقاط ضعف را پوشش دهیم می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. سرویس با قدرت و سرعت بالا، دریافت اول تیم مقابل را دچار مشکل می‌کند و در ادامه می‌توانیم دفاع روی تور خوبی داشته باشیم. همچنین از سوی مقابل اگر دریافت خوبی نداشته باشیم، پاسور تیم به خوبی تغذیه نمی‌شود و کارایی خود را از دست خواهد داد. روی این مشکلات باید بیشتر کار کنیم تا تیم به شرایط آرمانی دست یابد. در والیبال امروز، سرویس به تنهایی یک حمله محسوب می‌شود. در مقاطع مختلف بازیکنان سرویس‌های خوبی دارند، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد تا همانند تیم‌های قدرتمند حمله مطمئنی در سرویس داشته باشیم.

وی در خصوص ارزیابی‌اش از آلکنو گفت: آلکنو مربی مقتدر و منضبطی است و این دو فاکتور به تیم ملی دیکته شده است. یک سری نکات فنی در مربیان خارجی در کوتاه مدت برای ما کارساز نخواهد بود. در والیبال امروز نحوه تمرینات و عملکرد اکثریت مربیان جهان تقریبا با اختلاف در جزئیات کوچک، مشابه یکدیگر است. مابقی آن به مدیریت مربی‌گری بازمی‌گردد. نمی‌توانیم از هم اکنون به آلکنو نمره بدهیم، اما در همین دو هفته با عملکرد فنی و اقتدار در تصمیم‌گیری نشان داده که مربی منضبط و مدیر توانمندی است.

رییس هیات والیبال خراسان رضوی در خصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج ایران در المپیک آتی تصریح کرد: اگر با همین روند پیش برویم کسب نتیجه مطلوب دور از انتظار نیست. آفت یک سری از تیم‌ها بی‌نظمی و عدم اقتدار سرمربی و کادر فنی است. آلکنو در این مورد نقطه ضعفی ندارد و می‌تواند قدرتمند تصمیم‌گیری کند. این موضوع در کنار مسائل فنی و تاکتیکی ایران می‌تواند کمک کند تا با بازی‌های کم‌اشتباه در المپیک نتیجه بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.