سیستان و بلوچستان- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: سامانه بارشی همرفتی از سه‌شنبه شب در جنوب شرق استان فعال شده که بارش‌های آن ممکن است در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و جریان یافتن رودخانه‌های محلی شود.

سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی این سامانه بارشی شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، راسک، سرباز، ایرانشهر، بمپور، دلگان، ارتفاعات جنوبی سراوان، سیب و سوران، مهرستان و ارتفاعات شمالی دشتیاری، چابهار و کنارک و ارتفاعات غربی خاش و تفتان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: اثر مخاطره آمیز فعالیت این سامانه جاری شدن روان آب، پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، وزش باد شدید و گردوخاک است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: انتظار می‌رود فعالیت این سامانه حداقل تا جمعه پیش رو ادامه داشته باشد.
وی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم از اسکان و تردد در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی حتی رودخانه‌های خشک و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حیدری اظهارکرد: دامداران و کشاورزان از چرای دام در روزهای پیش رو بویژه در بعدازظهرها به سبب احتمال برخورد صاعقه در مناطق تحت تأثیر فعالیت سامانه پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.