پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران با تاکید بر اینکه تغییر قوانین جهانی اجازه نداد برادرش به حق خود برای حضور در توکیو برسد، گفت: تلاشم این است در المپیک به رکورد نوشاد برسم.

نیما عالمیان: رکورد نوشاد در المپیک را یا تکرار می‌کنم یا می‌شکنم

به گزارش قدس آنلاین، اولین و تنها سهمیه تنیس روی میز ایران برای حضور در بازی های المپیک توکیو در اختیار نیما عالمیان است. این بازیکن اسفندماه سال گذشته با قهرمانی در مسابقات گزینشی آسیای میانه صاحب این سهمیه شد.

این دومین حضور نیما عالمیان در بازی های المپیک به حساب می آید. این ملی پوش تنیس روی میز ایران اولین تجربه المپیکی خود را در ریو و همراه با برادرش نوشاد به دست آورد. او با وجود شکستی که در مسابقات گزینشی آسیای میانه به برادرش تحمیل کرد، امیدوار بود بتواند این دوره بازی های المپیک را هم با وی تجربه کند اما رنکینگ جهانی در نهایت مانع از این مهم شد.

نیما عالمیان تاکید دارد که در المپیک توکیو جای برادرش خالی خواهد بود اما در عین حال امیدوار است بتواند رکوردی که در رابطه با نتایج المپیکی تنیس روی میز کشور در اختیار برادرش است را بشکند.

این ملی پوش تنیس در مورد آخرین وضعیت تمرینی خود برای حضور در بازی های المپیک گفت: فعلا تمرینات باشگاهی ام را دنبال می کنم تا دیدارهای پایانی لیگ برتر را انجام دهم. بعد از آن به صورت مستقیم زیر نظر سرمربی تیم ملی برای حضور در المپیک توکیو تمرینات را ادامه می دهم.

نیما عالمیان که همزمان با لیگ ایران در لیگ فرانسه هم حضور داشت با یادآوری اینکه حدود ۱۰ روز پیش به کشور بازگشت، تصریح کرد: حضور همزمان در دو لیگ و بازی برای دو تیم کار راحتی نیست اما سختی آن می ارزد به اینکه می توانیم همیشه خود را آماده حفظ کنیم به خصوص که فشار تمرین و بازی در لیگ فرانسه بالاست. در کل به خاطر لیگ فرانسه ماه های اخیر تمرینات پرفشاری داشتم تا افت نکنم و به همین دلیل امروز آمادگی به نسبت خوبی دارم.

عالمیان در مورد برادرش نوشاد عالمیان و اینکه نتوانست برای سومین دوره متوالی در بازی های المپیک شرکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: نوشاد می توانست کسب سهمیه کند و مستحق آن هم بود اما تغییراتی که فدراسیون جهانی در سیستم توزیع سهمیه ها اعمال کرد این فرصت را از برادرم گرفت. همین که برای نخستین بار تعداد سهمیه های انفرادی بانوان و مردان در المپیک توکیو یکسان نیست نشان از عجیب بودن اقدامات و تصمیمات فدراسیون جهانی در توزیع سهمیه ها دارد.

وی ادامه داد: اگر سیستم کسب سهمیه تنیس روی میز مانند هر دوره المپیک برگزار می شد قطعا نوشاد هم امروز صاحب سهمیه شده بود اما واقعا خیلی از شرایط عجیب دست به دست هم داد تا او نتواند کسب سهمیه نکند در حالیکه واقعا شایسته آن بود. تمام اقداماتی هم که انجام شده بود در راستای المپیکی شدن نوشاد بود اما در نهایت تغییر قوانین جهانی مانع شد.

این ملی پوش تنیس روی میز کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در مسابقات گزینشی آسیای میانه نوشاد را شکست دادم، منتظر بودم تا کسب سهمیه او از طریق رنکینگ جهانی قطعی شود تا مانند ریو در این دوره المپیک هم او را کنارم داشته باشد. اینکه رویدادی را با نوشاد تجربه کنم روی عملکردم تاثیر زیادی دارد اما متاسفانه نمی توانم این بار چنین تجربه ای را داشته باشم.

پینگ پنگ باز المپیکی ایران در مورد برخی صحبت های مطرح مبنی بر اینکه «باخت نوشاد در گزینشی آسیای میانه به عمد بود به این امید که بتواند از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه شود» گفت: خودم هم این صحبت ها را شنیده ام اما فکر نمی کنم این صحبت ها در مسابقات انتخابی برای المپیک معنا و مفهومی داشته باشد. به هر حال میدان مسابقات مانند سیاست است یعنی همیشه در آن برد و باخت وجود دارد.

وی افزود: من و نوشاد بیشتر از برادر، رفیق یکدیگر هستیم اما در میدان مسابقه فقط رقیب یکدیگر به حساب می آییم. همیشه سعی می کنم مقابل نوشاد بهترین عملکردم را داشته باشم.

عالمیان با تاکید بر اینکه قطعا جای برادرش در المپیک توکیو خالی خواهد بود، گفت: اینکه نوشاد نتوانست برای المپیک کسب سهمیه کند فقط وظیفه من را سنگین تر کرده است. به هر حال من الان تنها نماینده تنیس روی میز ایران به حساب می آیم و خیلی از نگاه ها روی عملکردم متمرکز خواهد بود. همین مسئله کارم را سخت تر می کند اما در عین حال انگیزه بیشتری هم پیدا می کنم.

نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک توکیو در مورد عملکردش در این دوره بازی ها و نتایجی که می تواند کسب کند نیز گفت: در مورد نتیجه که امروز نمی توانم صحبتی داشته باشم به خصوص که قرعه کشی انجام نشده و وضعیت رقبا مشخص نیست اما در مجموع دوست دارم به رکورد برادرم برسم یا آن را بشکنم.

نیما عالمیان در پایان گفت: نوشاد عالمیان در المپیک لندن دو برد به دست آورد و بهترین نتیجه تنیس روی میز ایران در المپیک را به نام خود ثبت کرد. تلاش من این است که بتوانم عملکردی بهتر از این داشته باشم. امیدوارم برنامه های تمرینی طبق روال پیش برود و با اتفاقاتی مانند مصدومیت هم مواجه نشوم تا بتوانم به هدفم برسم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.