نایب‌رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مرز باجگیران با دو مشکل اساسی روبرو است اول مسئله درگیری وزیر نفت با طرف ترکمنستان بر سر موضوع گاز و دوم کم‌کاری‌های وزیر امور خارجه که هر دو بر تعطیلی این مرز مؤثر بوده است.

 تأثیر کم‌کاری‌های وزیر امور خارجه و درگیری وزیر نفت با ترکمنستان در تعطیلی مرز باجگیران

به گزارش قدس آنلاین، علی آذری ظهر امروز  اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها در روزهای آغازین مجلس یازدهم بازگشت اعتبار و آبرو به مرز باجگیران بود که در سال‌های گذشته از رونق خوبی برخوردار بود اما طی سال‌های اخیر برخی عوامل این مرز را به سمت تعطیلی کشاند.

نایب‌رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با گلایه نسبت به این موضوع که حاشا کردن تعطیلی این مرز توسط برخی از مسوولان وقت موجب بروز آسیب‌های فراوان و نبود اطلاعات و آمار درست‌شده بود، افزود: مرز باجگیران با دو مشکل اساسی روبرو است اول مسئله درگیری وزیر نفت با طرف ترکمنستان بر سر موضوع گاز و دوم کم‌کاری‌های وزیر امور خارجه که هر دو بر تعطیلی این مرز مؤثر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر روابط با کشور ترکمنستان بهتر شود به‌طورقطع می‌توان اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد، گفت: طی برگزاری نشست مشترک با سفیر ترکمنستان در تهران قول بهتر شدن اوضاع داده‌شده است اما طرف مقابل همچنان از رفتارهای وزیر نفت ناراحت‌اند.

آذری با اشاره به مسئله الحاق شهرستان قوچان به خراسان شمالی بیان کرد: جمعیت این استان نزدیک ۸۰۰ هزار نفر بوده که برای توسعه نیازمند افزایش جمعیت است و وجود منطقه ویژه اقتصادی و مرز باجگیران برای قوچان امتیاز بزرگی محسوب می‌شود لذا الحاق این شهرستان به خراسان شمالی قوچان را به دومین شهر استان تبدیل می‌کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این موضوع که باید برای الحاق ذائقه مردم سنجیده شود و بعد پیگیری‌ها صورت بگیرد، تصریح کرد: در بحث محرومیت‌زدایی از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ، فاروج با جمعیت کمتری نسبت به قوچان دو برابر اعتبار مصوب شده دارد یعنی اعتبار فاروج تقریباً ۲۷ میلیارد تومان است. 

وی بابیان اینکه تمام برنامه‌های اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، هنری، آموزشی و رفاهی در سطح شهر متصل به شوراها هستند، گفت: شورا برای سرعت بخشیدن به این برنامه‌ها فعالیت می‌کنند اما به اقرار بیشتر سیاست‌مداران و سیستم‌های نظارتی شوراها تاکنون موفق عمل‌نکرده‌اند و مردم نیز به این احساس رسیده‌اند.

آذری با اشاره به اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و شهرداران در سال ۹۶ اظهار کرد: بر اساس قانون جدید اگر کاندیداهای شورای شهر و روستا تخلف کنند دیگر هیئت‌های نظارت ساکت نبوده و در تمام مدت انتخابات این هیئت‌ها نظارت خود را درروند فعالیت کاندیدا انجام می‌دهند.

نایب‌رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای خراسان رضوی با تأکید بر دریافت چندین گزارش مستند در زمینه تخلفات کاندیداها و به جریان افتادن پرونده آن‌ها بیان کرد: تمام تخلفات به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مورداشاره در قانون ارجاع داده می‌شود و هر نوع فعالیتی که تخلف محسوب شود می‌تواند تا یک ساعت قبل از انتخابات منجر به رد صلاحیت کاندیداها شود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از کاندیداهای شورا برای رأی آوری خود را متصل به کاندیداهای ریاست جمهوری می‌کنند که این مسئله ازنظر قانون تطمیع محسوب می‌شود و قطعاً با کاندیداهای متخلف برخورد خواهد شد.

آذری با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیدای شوراها توسط اطلاعات ، دادگستری، نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه افزود: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی تمام پرونده‌های کاندیداهای این دوره از انتخابات را با حضور چند رابط از دستگاه‌های ذی‌ربط موردبررسی قرار داده و حتی اگر شبهه‌ای به وجود می‌آمد از مراجع اخذ استعلام می‌شد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تمامی پرونده‌ها محرمانه بوده و آبروی اشخاص در این زمینه مدنظر است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تمام کاندیداها مسئولیت‌پذیر باشند و آنچه در زمینه رد صلاحیت آن‌ها اتفاق افتاده نتیجه عملکرد خوشان است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.