فرماندار مشهد گفت: با توجه به تایید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر برای انتخابات شورای شهر مشهد می توان گفت تنوع خوبی از نظر حضور نامزدهای اصولگرا و اصلاح طلب در این انتخابات وجود دارد.

نامزدهای اصلاح طلب و اصولگرا در انتخابات شورای شهر مشهد حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا هاشمی  در نشست خبری پیرامون انتخابات افزود: مردم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری صاحبان اصلی انقلاب هستند هرچند اکنون مردم با مشکلاتی مواجه هستند اما امیدواریم پای صندوق های رای حاضر شوند و ما نیز با صداقت و حفظ امانتداری به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

وی نرخ مشارکت مردم شهرستان مشهد در دوره قبل انتخابات شوراها را ۷۴ درصد عنوان و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۶ و در پنجمین دوره انتخابات شوراها هزار و ۱۹ داوطلب برای انتخابات شوراها در شهرهای مشهد، رضویه و ملک آباد ثبت نام کردند که در این دوره شمار داوطلبان به هزار و ۶۱ نفر رسیده است که نشان دهنده رشد چهار درصدی ثبت نام نامزدهاست.

فرماندار مشهد گفت: پس از چند مرحله رد صلاحیت هیاتهای اجرایی و نظارت و اعلام نظر هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت و پس از انصراف برخی داوطلبان در نهایت از مجموع ثبت نام شدگان صلاحیت ۸۲۸ نفر به تایید رسید.

هاشمی افزود: همچنین در این دوره هزار و ۲۶ داوطلب برای انتخابات روستاهای مشهد ثبت نام کردند که رشد ۵.۵ درصدی نام نویسی ها در این بخش در مقایسه با دوره قبل را نشان می دهد و اکنون همه روستاهای مشهد امکان برگزاری انتخابات از نظر به حدنصاب رسیدن نامزدها را دارا هستند.

وی ادامه داد: بانوان در انتخابات شورای شهر ۱۶ درصد و در شوراهای روستایی ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل داده اند و سنین ۳۶ تا ۴۰ سال نیز بالاترین سن ثبت نام در هر ۲ بخش شهری و روستایی بوده است.

وی افزود: شهرستان مشهد دارای هزار و ۸۹۲  شعبه اخذ رای است که شهر مشهد با هزار و ۵۱۴ شعبه ۸۰ درصد این میزان را به خود اختصاص داده است اما به واسطه شیوع ویروس کرونا در این دوره از انتخابات در مجموع ۲۴ درصد به تعداد شعب اخذ رای شهرستان و ۳۰ درصد به شعب شهر مشهد افزوده شده است.   

اعلام نتایج انتخابات شورای شهر مشهد پس از اتمام انتخابات

فرماندار مشهد به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر مشهد در هزار و ۵۱۴ شعبه اشاره و بیان کرد: پنج هزار و ۴۰۰ صندوق رای الکترونیک برای  شعب اخذ رای شهر مشهد در نظر گرفته شده است که با توجه به مراجعه و میزان جمع آوری آرا در هر شعبه اخذ رای، بین یک تا هشت صندوق رای الکترونیک به شعب اختصاص خواهد یافت.

هاشمی میانگین زمان لازم برای رای دادن الکترونیک را حدود ۳.۵ دقیقه عنوان کرد و گفت:  روند ثبت رای الکترونیک در انتخابات شورای شهر مشهد به شکل وارد نمودن کد انتخاباتی نامزدها خواهد بود و تعداد صندوق های رای هر یک از شعبه ها با توجه به میزان شلوغی و اخذ آرا در شعبه اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به فرایند تمام الکترونیک در انتخابات شوراها و در صورت تایید نتایج توسط هیات نظارت، ساعتی پس از اتمام انتخابات الکترونیک نتایج به مردم اعلام و مشخص خواهد شد و  نتایج انتخابات شورای شهر مشهد هم به سرعت اعلام می‌شود.
او اضافه کرد: از مجموع هزار و ۸۹۲ شعبه رای گیری در این شهرستان ۹۴ درصد معادل هزار و ۷۸۱ شعبه اخذ رای ثابت است.

۴۵ هزار نفر دست اندر کار برگزاری انتخابات در مشهد

فرماندار مشهد گفت: هزار و  ۱۲۰ شعبه اخذ رای معادل ۵۹ درصد در مدارس، ۲۸ درصد در مساجد و حسینیه ها و بقیه در خوابگاهها، کتابخانه ها، فرهنگسراها، ادارات و مراکز درمانی برپا خواهد شد.

هاشمی افزود: ۴۵ هزار نیروی اجرایی، نظارتی و امنیتی و انتظامی در روز رای گیری درگیر برگزاری انتخابات هستند و مقرر گردید پیش از روز انتخابات هماهنگی لازم بین نماینده فرماندار،  نماینده هیات نظارت و مسوول نیروی انتظامی در هر شعبه انجام گیرد و این افراد ضمن آشنایی از محل شعبه بازدید کنند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.