نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دپوی زباله‌های مشهد در منطقه رضویه گفت: آلودگی‌های زیست محیطی در این منطقه اثر منفی بر سلامت و بهداشت عمومی مردم گذاشته است.

زباله‌های مشهد محیط زیست رضویه را به خطر انداخته است

احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، امروز در مراسم افتتاح بزرگترین لندفیل مهندسی و بهداشتی پسماند در کشور در مشهد اظهار کرد: شرایطی که در منطقه رضویه با آن مواجه هستیم منجر به اقداماتی برای مشارکت‌بخشی در امر زیست محیطی شده است. علاوه بر فاضلاب صنعتی که در کنار خود در چرمشهر داریم، سه حوزه دیگر نیز آلودگی‌های زیست محیطی را برای رضویه و این منطقه به وجود آورده است.

وی افزود: پیرامون این مکان روستاهای زیادی واقع شده و ساکنین زیادی در این محل زندگی می‌کنند که این آلودگی‌های زیست محیطی اثر منفی و معکوس بر روی زندگی مردم گذاشته است و منجر به اتفاقات بسیار بدی در حوزه سلامت و بهداشت عمومی ساکنین این منطقه شده است. مردم این منطقه به علت اینکه از لحاظ مالی و اقتصادی شرایط خوبی ندارند مجبورر هستند با وجود شرایط آلودگی در این مکان حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این مدت اقدامات متعددی در حوزه سپتاژ، آب و فاضلاب، تصفیه خانه چرمشهر و مدیریت پسماند صورت گرفته است. ما از چند جبهه شاهد اقدامات تضمین‌کننده‌ای در جهت سلامت مردم این منطقه بوده‌ایم.

نماینده مردم رضویه، فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امید داریم تمامی این اقدامات ارزنده منجر به آن شود که بخش رضویه از پسماند، فاضلاب و آلودگی صنعتی دور شود و بتواند به یک محیط سلامت زیست تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.