معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در آستانه دهه کرامت، کنگره بین المللی شعر رضوی با نام «رسم دعبل» را برگزار می کند.

برگزاری کنگره بین المللی شعر رضوی به مناسبت دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، این نخستین جشنواره بین المللی شعر رضوی است که به ۵ زبان فارسی، عربی، ترکی، اردو و انگلیسی برگزار می شود و محوریت آن مدح، منقبت و میلادیه حضرت رضا(ع) خواهد بود.

موضوعات این جشنواره شامل «تبیین جایگاه تمدن ساز امام هشتم(ع) با محوریت هجرت تاریخی ایشان به خراسان»، «تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با محوریت گسترش حریم امام هشتم(ع) و زیارت از بعید» و «اهمیت توسل و ضرورت دعا در گره گشایی از امر ظهور و مصلح کل» می شود.

همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش جنبی جشنواره می توانند آثار خود با موضوعات «توجه به ادبیات مقاومت و پایداری (استکبارستیزی، شهدای جبهه مقاومت، فلسطین مظلوم، مرد میدان و ...)» و همچنین «ضرورت گره گشایی، مواسات، همدلی، کمک مومنانه و حمایت از کادر درمان» را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد ماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت رضا(ع) پیش بینی شده و اختتامیه آن نیز ۱۳ تیرماه مصادف با ۲۳ ذی القعده و روز زیارتی آن امام همام برگزار خواهد شد. در روز اختتامیه نیز با اهدای هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس با قم و همچنین جوایز ارزنده دیگر، از برگزیدگان جشنواره تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی @revagh_debel_admin  در پیام رسان های گپ، ایتا، سروش، روبیکا و تلگرام ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.