سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حسن خلق علاوه بر افزایش رزق و روزی و برکت در مال موجب طول عمر انسان نیز می شود.

حسن خلق موجب طول عمر انسان می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سپهر در ویژه برنامه تبلیغی _ مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، گفت: داشتن اخلاق نیکو یکی از دستورات اکید دین اسلام است و باید توسط هر فرد مسلمانی رعایت شود.

وی تصریح کرد: حسن خلق و خوش اخلاقی در دین مبین اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که در روایات اسلامی هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) تکمیل مکارم اخلاق عنوان شده است، حضرت رسول (ص) آمد که مکارم اخلاقی را در آن دوران به حد کمال برساند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: حسن خلق و رعایت اخلاق اسلامی علاوه براینکه موجب محبوبیت فرد می شود، آثار و برکات بسیاری در زندگی دارد از جمله اینکه موجب طول عمر انسان شده و افزایش و برکت مال را به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سپهر بیان کرد: یکی دیگر از آثار اخلاق نیکو این است که موجب آمرزش گناهان می شود. همان طور که تابش نور آفتاب یخ را آب می کند، حسن خلق نیز گناهان انسان را پاک می کند.

وی در ادامه به آثار سوء بداخلاقی در زندگی اشاره کرد و گفت: اگر کسی با دیگران بداخلاق باشد و با اخلاق بد خود اطرافیان را آزار دهد، اعمال نیک او مورد قبول درگاه حق واقع نخواهد شد.

خطیب حرم رضوی اذعان کرد: ممکن است فرد اهل نماز خواندن، روزه گرفتن و انجام کارهای عبادی باشد ولی بداخلاقی او موجب فاسد شدن عمل او شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.