محققان دانشگاه پنسیلوانیا موفق به تولید باتری لیتیومی جدیدی شده‌اند که می‌تواند در عرض ده دقیقه تاکسی‌های هوایی را برای ۸۰ کیلومتر پرواز شارژ کند.

شارژ ده دقیقه‌ای تاکسی هوایی برای ۸۰ کیلومتر پرواز

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس نوشت:

اگر چه باتری‌های لیتیومی ابزاری مناسب برای شارژ کردن گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ تاپ ها و حتی خودروها هستند. اما از آنها نمی‌توان برای شارژ طولانی مدت تاکسی‌های پرمصرف هوایی استفاده کرد.

علت این امر انرژی مصرفی بسیار زیاد تاکسی‌های هوایی به خصوص در زمان بلند شدن از روی زمین است. از سوی دیگر شارژ سریع باتری‌های تاکسی‌های هوایی نیز یک معضل مهم محسوب می‌شود.

باتری‌های لیتیومی جدید تاکسی‌های هوایی از چگالی انرژی بسیار بالایی برخوردار هستند و لذا می‌توانند ۸۰ کیلومتر پرواز آنها را تضمین کنند. یکی دیگر از مزیت‌های باتری‌های یادشده حفظ ایمنی و عدم آسیب پذیری آنها در صورت تغییرات دمایی شدید است. پرواز تاکسی‌های هوایی در ارتفاع‌های مختلف موجب می‌شود تا دمای باتری آنها مرتباً تغییر کند.

در این باتری جدید از ورقه‌های پوششی باریک از جنس نیکل استفاده شده و این ورقه‌ها به مدت ده دقیقه دمای باتری را به ۶۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌دهند تا زمینه شارژ سریع آنها به وجود آید. البته این افزایش دما در عرض تنها ۳۰ ثانیه اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.