همزمان با آخرین تقلاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی برای باقی‌ماندن در قدرت، مخالفان او به دنبال جلوگیری از حضور دوباره وی در عرصه سیاسی هستند.

 نتانیاهو در قرنطینه سیاسی

به گزارش فارس، یائیر لاپید، رئیس حزب یش‌عتید و نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا که به همراه ۶ حزب دیگر کابینه ائتلافی تشکیل دادند، طرحی را برای ممنوع‌کردن نامزدی دوباره نتانیاهو در انتخابات‌ آینده آماده کرده‌اند. بر این اساس، طبق متن توافق ائتلاف کابینه جدید، طرحی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) تصویب خواهد شد که حضور یک چهره سیاسی که به مدت دست‌کم چهار سال نخست‌وزیر بوده را در انتخابات بعدی ممنوع می‌کند. این بند از توافق احزاب صهیونیست، مشخصاً شخص نتانیاهو را هدف قرار داده است. پیش از این، بنت ضمن اشاره به دروغگویی‌های متعدد نتانیاهو برای باقی‌ماندن در قدرت، خطاب به او توصیه کرد دست از این سمت بکشد و برای کابینه بعدی زمین سوخته به‌جای نگذارد.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع عبری جزئیات توافق لاپید و بنت برای تشکیل دولت جدید این رژیم و کنار زدن بنیامین نتانیاهو را فاش کرد. به گزارش ایسنا، این توافق شامل ۳۰ بند است و بر این موضوع تأکید دارد که دولت بعدی کار خود را در زمینه‌های مدنی و اقتصادی در اراضی اشغالی متمرکز و در مدت کوتاهی برای تصویب بودجه دولت برای سال‌های آینده تلاش خواهد کرد. طرف‌های حاضر در دولت ائتلافی لاپید و بنت توافق کردند قانونی را وضع کنند که مدت نخست وزیری را هشت سال و یا دو دوره تعیین کند. در این توافق اشاره‌ای به وضع قانونی برای ممانعت از نخست‌وزیر و یا نامزد شدن شخص متهم به جرایم جنایی نشده است. درباره قدس نیز در این توافق آمده: دولت برای رشد و شکوفایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تلاش خواهد کرد و به تقویت و گسترش ساخت و ساز در آن ادامه داده و آن را به یک پایتخت پویا و مدرن تبدیل می‌کند. در این توافق همچنین آمده: به منظور تثبیت موقعیت قدس به عنوان مرکز حکومت، در مدت کوتاهی پس از تحلیف دولت جدید، همه دفاتر رسمی و مقرهای مؤسسه‌های دولتی به قدس منتقل خواهند شد. هفته گذشته بود که لاپید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.