معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین تلفات انسانی مربوط به شهر تهران است.

تهران دومین استان کشور در تصادفات منجر به فوت/ افزایش ۳ درصدی فوتی تصادفات استان تهران

ابوالفضل نیکوکار  در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی در استانداری تهران گفت: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف هر دستگاه نیز مشخص شده است.

وی افزود: در صورت اجرای دقیق این مقررات تلفات انسانی و خسارات مادی ناشی از تصادفات در سطح استان تهران به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

نیکوکار بر تامین اعتبار جهت چهاربانده شدن محور فیروزکوه-سمنان توسط اداره کل راهداری استان تاکید و از آن اداره کل در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز و بروزرسانی دوربین‌ها تشکر کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کل استان تهران اظهار کرد: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۳۵۲ نفر در سطح استان تهران بر اثر تصادف فوت شده اند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته با تعداد ۱۳۱۳ نفر، ۲/۹ درصد افزایش یافته است.

نیکوکار گفت: سهم شهر تهران از تعداد فوت شدگان در سال ۱۴۰۲، ۷۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷۶ نفر میباشد که افزایش ۶/۶ درصدی تلفات انسانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: متاسفانه استان تهران در خصوص فوت شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نیکوکار؛ بر آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان جهت کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

نیکوکار بیان کرد: راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین‌های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت برخط می‌تواند از وقوع تخلفات جلوگیری کند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید از طرح ۱۰ راهور فاتب با موضوع ساماندهی موتور سیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران حمایت کرد.

وی تاکید کرد: ضروری است که نظام رتبه بندی ایمنی خودروها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد تهیه و ابلاغ شود تا خریداران خودرو از کیفیت آن مطلع باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.