عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رونق بازار مسکن یکی از پیامدهای مهمی است که با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی ایجاد می‌شود.

طرح مالیات بر خانه‌های خالی رونق بازار مسکن را مضاعف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین محمد صفایی با بیان اینکه تصویب و اجرای طرح مالیات برعایدی سرمایه تقاضای مسکن را واقعی و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد، اظهار داشت:  یکی از مسائلی که مجلس در بعد اقتصادی به آن ورود داشته مسئله مالیات بستن بر سوداگری و عایدی سرمایه است که تا پیش از این سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: این طرح به هیچ وجه واجد مضراتی که برخی منتقدان به آن اشاره می‌کنند نیست بلکه برعکس بنظر می‌رسد که کاملا برای بازار مسکن سودمند باشد و بتواند رونق خاصی در این بازار ایجاد کند.

صفایی بیان کرد: این مالیات‌ها صرفا مازاد مصرف در حوزه مسکن را نشانه گرفته و تلاش دارد از تبدیل شدن مسکن به یک کالای سرمایه‌ای جلوگیری کند و در صورت استفاده از آن باید مالیات مربوطه نیز پرداخت شود.

صفایی اضافه کرد: مازاد نیاز مسکن از طریق مالیات بر خانه‌های خالی در بازار عرضه می‌شود و شاهد رونق نقل و انتقال مسکن مخصوصا به واسطه رکودی هستیم که در دوران کرونا با آن روبرو شده‌ایم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که در شرایط فعلی بسیاری از قیمت‌ها واقعی نیستند و بازار مسکن با نوعی افزایش کاذب قیمت روبرو شده و طرح مالیات بر خانه‌های خالی در این زمینه نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.