استاندار خراسان رضوی در نشست با وزرای کشاورزی ایران و عراق با بیان اینکه ظرفیت سطح زیر کشت زراعی و باغی خراسان رضوی یک میلیون هکتار است، گفت: برای کشت فراسرزمینی و صادرات به کشور عراق آمادگی داریم.

آمادگی خراسان رضوی برای کشت فراسرزمینی و صادرات به عراق

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در نشست با وزرای کشاورزی ایران و عراق در محل استانداری خراسان رضوی با تشریح ظرفیت‌های فراوان خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی دومین استان کشور از لحاظ جمعیت، چهارمین استان کشور از نظر مساحت است و ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای افغانستان و  ترکمنستان دارد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دومین فرودگاه بزرگ کشور در مشهد مقدس قرار دارد، افزود: قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا، روزانه حدود ۳۰۰ پرواز از اقصی نقاط کشور و کشورهای منطقه در این فرودگاه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از مناطق مهم کشور در حوزه کشاورزی است، گفت: ظرفیت سطح زیر کشت زراعی و باغی خراسان رضوی یک میلیون هکتار است. در این راستا ۱۱ درصد کل باغات کشاورزی کشور متعلق به خراسان رضوی و ۷ درصد تولیدات کشاورزی کشور هم به این استان تعلق دارد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه خراسان رضوی بزرگترین تولید کننده زعفران جهان است، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید سالانه این استان ۳۲۰ تن بوده و مجموع صادرات ۷۸ درصدی کشور در حوزه زعفران متعلق به خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با بیان اینکه خراسان رضوی بزرگترین تولیدکننده گوشت قرمز کشور است، گفت: خراسان رضوی دومین تولیدکننده تخم مرغ، سومین تولید کننده شیر، دومین تولید کننده پسته و دومین تولید کننده پیله ابریشم کشور است. همچنین این استان سومین استان کشور در بحث شراکت تجاری در صادرات به عراق محسوب می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: برای کشت فراسرزمینی و صادرات به کشور عراق آمادگی داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.