کرمان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در پی اجرای موفق مرحله نخست طرح پیک کتاب در تحویل کتاب از کتابخانه های عمومی به متقاضیان، در شرایط همه گیری کرونا، مرحله دوم این طرح در تعداد ۴۰ باب از کتابخانه های عمومی استان اجرا شده است.

طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های عمومی کرمان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین؛ احمد وفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت های ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در کتابخانه ها افزود: طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقمندان به کتاب، و تحویل منابع کتابخانه های عمومی درب منازل در ۱۴ شهرستان و ۴۰ کتابخانه عمومی استان کرمان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: علاقه مندان و مخاطبان کتابخانه های عمومی می توانند با مراجعه به سایت www.samanpl.ir، کتاب مورد نظر خود را در کتابخانه های مجری طرح جستجو و از طریق تماس با کتابخانه، منابع درخواستی خود را برای مدت یک ماه امانت گیرند.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: طرح پیک کتاب با رعایت تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی در روند آماده سازی و تحویل کتاب‌ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کتاب‌ها پس از مطالعه و تحویل به کتابخانه ‌های عمومی استان در قفسه قرنطینه به مدت سه روز نگهداری می‌شوند و سپس به مخزن کتابخانه‌های استان وارد می‌شوند، کتاب ها از طریق پیک و به صورت رایگان به درب منازل ارسال می شوند.

وفایی گفت: فاز نخست طرح پیک کتاب سال گذشته در ۱۳ کتابخانه عمومی هفت شهرستان رفسنجان، بردسیر، سیرجان، بم، کوهبنان، زرند و شهر کرمان به اجرا گذاشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.