معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) از برگزاری روزانه آئین نقاره زنی در دهه کرامت سال جاری و در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) خبر داد.

برگزاری روزانه آیین نقاره زنی در دهه کرامت/توزیع 22 هزار بسته معیشتی

به گزارش قدس آنلاین، هادی محمودنژاد امروز و در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت بیان داشت: برنامه های بزرگداشت این دهه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در سالروز میلاد حضرت مریم آل طه (س) با آئین خطبه خوانی و با حضور ویژه تولیت آستان قدس رضوی آغاز خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری مراسم تعویض پرچم در شب سالروز میلاد آن بانوی آسمانی اشاره کرد و یادآور شد: تمامی برنامه های پیش بینی شده در این دهه بر مبنای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با نظارت ستاد کرونای آستان مقدس فاطمی (س) برگزار خواهد شد تا إن شاء الله الگویی برای اجرای سایر برنامه های مناسبتی در سطح شهر و کشور نیز باشد.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: البته بر اساس محدودیت های کرونایی و یا برخی محدودیت های مربوط به فضای انتخاباتی، برخی برنامه های بزرگداشت دهه کرامت نیز در سال جاری مانند برنامه سفیران کریمه حذف شده است تا شائبه ای در این زمینه به وجود نیاید.

عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت در عین حال به اهدای پوشش ابریشمی از سوی آستان قدس رضوی به آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت (س) در سالروز میلاد آن بانوی کرامت توجه داد و خاطر نشان کرد: این هدیه ارزشمند از سوی برادر به خواهر و با حضور تولیت های دو آستان تقدیم و دریافت خواهد شد.

محمودنژاد سپس به تکمیل پنجره فولاد شبستان حضرت زهراء (س) حرم مطهر اشاره و اذعان کرد: این اثر هنری در یکی از روزهای دهه کرامت سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های آستان مقدس فاطمی (س) در دهه کرامت که با مشارکت و کمک خیّرین انجام می شود، توزیع ۲۲ هزار پُرس غذا به عنوان إطعام و همچنین اعطای بسته های معیشتی با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه خواهد بود.

محمودنژاد همچنین گفت: انجام ویزیت رایگان بیماران در ایام دهه کرامت در کنار برخی خدمات داروخانه ای، از دیگر برنامه های بزرگداشت دهه کرامت توسط آستان مقدس فاطمی (س) خواهد بود.

 معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در پاسخ به سؤالی درباره طرح حذف گیت بازرسی خیابان ارم برای تکمیل پیاده راه سازی در این مسیر بیان داشت: جلسات مختلفی با این موضوع برگزار شده که در نهایت بر اساس نظر تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، طرح تسهیل تردد به مدت ۶ ماه در خیابان ارم اجرایی خواهد شد.

وی در این باره افزود: در حال حاضر تردد زائران و مجاوران در این مسیر با ارائه خدماتی مانند حمل و نقل با خودرو و اجرای برخی دیگر از تسهیلات، اجرایی شده است و پس از گذشت ۶ ماه از اجرای این طرح، درباره تداوم و یا تغییر آن تصمیم گیری خواهد شد.

محمودنژاد با تصریح بر این که همه خدمات و گره گشایی های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) قابل انعکاس نیست ادامه داد: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) بضاعت خاص خود را دارد و می تواند بخشی از خدمات را در کنار دیگر نهادها و سازمان ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.