لیث معروف گفت: حمله تروریستی علیه خانواده مسلمان در کانادا دنباله همان نسل کشی بومیان و نتیجه کینه توزی و نژادپرستی دولت کانادا و نفرت پراکنی آن علیه مسلمانان است.

حمله تروریستی علیه خانواده مسلمان دنباله نسل‌کشی بومیان است/ حقوق بشر کانادایی یعنی حمایت از امپریالیسم غربی

لیث معروف تحلیلگر سیاسی مقیم کانادا در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین در ارتباط با موضوع نسل کشی در کانادا و کشف یک گور جمعی از کودکان بومیان در یکی از مدارس این کشور گفت: کانادا اساساً دولتی استعماری و نژادپرست است که بر پاکسازی نژادی، کشتار بومیان این منطقه و غصب سرزمین و منابع طبیعی آنها بنا شده است.

لیث معروف افزود: ما از استعماری سخن می‌گوییم که همچنان ادامه دارد و منابع ارزشمند بومیان و ساکنان اصلی کانادا همچنان سرقت می‌شود، ما از تاریخ گذشته سخن نمی‌گوییم. هنوز بیش از شش هزار زن بومی در این منطقه وجود دارند که که ربوده و یا کشته شده‌اند و هیچ کس از سرنوشت آنها خبر ندارد؛ هزاران کودک بومی وجود دارند که دولت آنها را از خانواده‌های خود جدا کرده و آنها را یا به خدمت خود گرفته یا به خانواده‌های استعمارگر اروپایی داده است.

تحلیلگر کانادایی ادامه داد: این چیزی است که اکنون در حال وقوع است؛ کشف گور جمعی متعلق به کودکان بومیان در یک مدرسه کاتولیک که در واقع مدرسه نبوده و مؤسسه قتل کودکان بوده، بیش از ۳۰۰ مدرسه مشابه این مدرسه در سراسر کانادا وجود دارد که به طور قطع در آنها نیز گور جمعی وجود دارد و یکی از آنها مدرسه ای است آن دولت سال ۱۹۶۹ آن را بست.

لیث معروف تصریح کرد: بنابراین وقتی از وجود یک رژیم نژادپرست مبتنی بر پاکسازی نژادی در فلسطین یا آفریقای جنوبی قبل از آزادی سخن می‌گوییم، در واقع داریم از نسخه ای کانادایی در این خصوص سخن می‌گوییم. کانادا جزو اولین مستعمره‌های بریتانیا بود که نژادپرستی و استعمار علیه ساکنان بومی را به صورت قانون درآورد. اکنون رژیم نژادپرست صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی نیز نسخه کپی برابر با اصل همین رژیم کانادایی است.

تحلیلگر کانادایی در ارتباط با حمله تروریستی یکشنبه شب یک یک جوان ۲۰ ساله کانادایی با وانت خود به یک خانواده مسلمان در "اونتاریو" که باعث کشته شدن ۴ نفر از این خانواده شد تأکید کرد: این حمله تروریستی، عملاً نتیجه کینه توزی و نژادپرستی دولت کانادا و نفرت پراکنی آن علیه مسلمانان است و باید این جنایت هولناک را با حمایت‌های دولت کانادا از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین مرتبط بدانیم و این منجر به خروج برخی از صهیونیست ها در کانادا به خیابان و تلاش آنها برای زیرگرفتن مسلمانان معترض به جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در جنگ یازده روزه شد.

وی توضیح داد: در ماه گذشته وقتی این اتفاق رخ داد، دولت کانادا در مقابل آن سکوت کرد و رسانه‌های این کشور واقعه را به شدت سانسور کردند تا اینکه یکشنبه شب، این جوان ۲۰ ساله به خود جرئت داد تا یک خانواده مسلمان را با خودروی خود زیر بگیرد، با این اطمینان که دولت کانادا علیه او اقدامی نخواهد کرد. بنابراین سیاستمدران و رسانه های کانادا در این جنایت شریک جرم هستند.

لیث معروف در پاسخ به این سوال که چرا در دولتی که همیشه داعیه حقوق بشر داشته و در این زمینه به کشورهای مختلف اعمال فشار می کند، خود تا حد جنایت جنگی حقوق بشر را نقض کرده است، به تعریف حقوق بشر از دیدگاه دولت کانادا پرداخت و گفت: به طور قطع هیچ چیزی به عنوان حقوق بشر در کشورهای غربی وجود ندارد و آن فقط یک ادعای صرف است. حقوق بشر در کانادا نه فقط برای بومیان وجود ندارد، بلکه برای هرکس که به دنبال بیان واقعیت است نیز وجود ندارد.

این تحلیلگر کانادایی توضیح داد: هنگامی که انتخاباتی در کانادا برگزار می شود، هیچ کس حق ندارد در مورد استعمار، نژادپرستی و پاکسازی نژادی علیه بومیان منطقه سخن بگوید و این مسئله در مورد مخالفت با رژیم صهیونیستی نیز انطباق می یابد و هیچکس حق ندارد در مخالفت با این رژیم سخنی بگوید. حقوق بشر در این کشور فقط ادعاست و عنوانی است که صرفاً علیه مخالفان امپریالیسم در غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.