آزمون ورودی مدارس سمپاد امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ خرداد ۱۴۰۰) برگزار می‌شود و داوطلبان باید به نکاتی توجه کنند.

نکات مورد نیاز دانش آموزان برای شرکت در آزمون مدارس سمپاد

قدس آنلاین: تاریخ برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ است و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

طبق اعلام  سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، لازم است داوطلبان در هنگام ورود به حوزه‌های برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه و شناسنامه خود را همراه داشته باشند و از به همراه آوردن تلفن همراه و اشیای قیمتی خودداری کنند. 

محتوای آزمون پایه هفتم «استعداد تحلیلی» می‌باشد و هر یک از داوطلبان به سوالات چهارگزینه‌ای دو دفترچه که هرکدام  شامل ۶۰ سوال می‌باشد، پاسخ خواهند داد. 

زمان پاسخگویی به دفترچه شماره یک ۷۵ دقیقه و زمان پاسخگویی به دفترچه شماره دو ۲۵ دقیقه می‌باشد.

در آزمون پایه دهم، هریک از داوطلبان به سوالات چهارگزینه‌ای دو دفترچه که هر کدام شامل ۵۰ سوال می‌باشد، پاسخ خواهند داد. زمان پاسخ‌گویی به دفترچه شماره یک با سوالات «استعداد تحلیلی» ۵۰ دقیقه و زمان پاسخگویی به دفترچه شماره دو با سوالات «استعداد تحصیلی» ۷۰ دقیقه می‌باشد.

لازم است دانش‌آموزان هنگام ورود و خروج ازحوزه‌های برگزاری آزمون، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

به گزارش تسنیم، سوالات استعداد تحلیلی به شیوه چهار گزینه‌ای به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه‌بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی به شیوه چهار گزینه ای در سطح محتوای کتاب‌های درسی و با تاکید بر سطوح بالای شناختی، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت‌های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات طراحی میشود.

 ظرفیت پذیرش دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان در هر شهرستان قابل مشاهده است. پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان فقط در اولویت‌های انتخابی دانش‌آموز و بر اساس رتبه مبتنی بر امتیاز کل آزمون ورودی خواهد بود.

پذیرش داوطلبان دوره دوم متوسطه فقط بر اساس رشته انتخابی انجام می‌شود و در صورت عدم قبولی در رشته انتخابی امکان اعلام قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد.

میزان شهریه مدارس استعدادهای درخشان معادل ۵۰ درصد مبلغ شهریه مدارس غیرانتفاعی هر شهر است که هر سال توسط اداره کل آموزش و پرورش استانها تعیین و به مدارس ابلاغ می‌شود.

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان در دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین شده برای هر مدرسه در سامانه بارگزاری و اعلام می‌شود.

همزمان با اعلام نتیجه آزمون، نشانی دقیق دبیرستان‌های استعدادهای درخشان، تاریخ مراجعه و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون به اطلاع آنان می‌رسد. مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دبیرستان‌های دوره اول و دوم حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.