یزد- مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌ اّباد بهادران مهریز گفت: بزرگترین بال میل صنعت سرب و روی کشور در این مجموعه صنعتی و تولیدی با موفقیت نصب شد.

 بزرگترین بال‌ میل صنعت سرب و روی کشور در مهریز نصب شد

به گزارش قدس آنلاین؛ امین صفری افزود: این بال میل در سال ۱۳۹۸ توسط شرکت thyssenkrupp آلمان به طول ۱۱ متر و ارتفاع ۵.۵ متر طراحی و ساخته شده که در کشور نمونه است.

این مسول اظهار کرد: این مجموعه بزرگترین معدن سرب و روی کشور است و با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های صنایع معدن ایران در زمینه تامین خوراک کارخانجات شمش سرب و روی مطرح است.

صفری یادآور شد: با احداث کارخانجات سرب و روی در این مجتمع، قریب به ۲.۵ درصد فلز روی جهان تولید می‌شود و هم‌اکنون فاز اول احداث کارخانجات فرآوری بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر است مطابق برنامه‌ تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با  ۱۱۳ میلیون تن ظرفیت، بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و  این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.