۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 756307

شاید برای شما دانستن اینکه پشت درهای بسته کاخ سفید چه می‌گذرد، جالب باشد.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

قدس آنلاین: شاید شما هم اسم «اتاق قرمز» کاخ سفید به گوش تان خورده باشد؛ اما برایتان سؤال باشد چرا کاخ سفید اتاق قرمز دارد و از آن چه استفاده‌ای می‌شود.

اتاق‌هایی در کاخ سفید که به نام رنگ‌ها نامگذاری می‌شوند، به خاطر پارچه ها، پرده‌های نقش و نگار دار و کف پوش‌هایی که برای تزئین اتاق انتخاب شده اند، به چنین نامی خوانده می‌شوند. رؤسای جمهور آمریکا و بانوان اول این کشور مختارند که اتاق‌های مختلفی را برای کارهایی متفاوت برگزینند؛ به همین خاطر در دولت‌های مختلف آمریکا، کاربری اتاق‌ها به کرات تغییر کرده است. به طور مثال همین «اتاق قرمز» را در نظر بگیرید:

«توماس جفرسون»، نویسنده اعلامیه استقلال آمریکا و سومین رئیس جمهور این کشور که از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ این سمت را برعهده داشت، اغلب در اتاق قرمز شام می‌خورد و قفس زاغی خود را در آنجا نگه می‌داشت.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

توماس جفرسون، سومین رئیس جمهور امریکا

دالی مدیسون، همسر جیمز مدیسون، چهارمین رئیس جمهور آمریکا (که از سال ۱۸۰۹ تا ۱۸۱۷ عده دار این سمت بود)، پیانوی مخصوص خود را در اتاق قرمز قرار داده بود و از این اتاق به عنوان «اتاق موسیقی» در زمان ریاست جمهوری همسرش استفاده می‌کرد.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

او پذیرایی‌های شیک چهارشنبه شب‌های خود را در این مکان برگزار می‌کرد. این اتاق در آن زمان به رنگ زرد تزئین شده بود تا اینکه «دالی مدیسون» سفارش پرده‌های مخملی قرمز رنگ را برای پنجره‌های این اتاق داد.

«مری لینکلن»، همسر «آبراهام لینلکن»، شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا «اتاق قرمز» را به عنوان «اتاق نشیمن» و برای پذیرایی از میمانان خصوصی انتخاب کرد. همچنین آبراهام لینکلن نیز معمولا پس از شام به منظور گذراندن اوقاتی آرام، با دوستانش در این اتاق دیدار می‌کرد.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

دونالد ترامپ در حال مطالعه در اتاق قرمز

«النور روزولت» همسر «فرانکلین دلانو روزولت» (سی و دومین رئیس جمهور آمریکا که در سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ عده دار این سمت بود) برای زنان خبرنگاری که در آن زمان اجازه شرکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی معمول را نداشتند، کنفرانس‌های مطبوعاتی برگزار می‌کرد. در آن زمان تنها گزارشگران مرد اجازه داشتند تا در کنفرانس‌های معمولی که به طور منظم در کاخ سفید برگزار می‌شد، شرکت کنند و به همین خاطر همسر روزولت، برای زنان خبرنگار در اتاق قرمز کاخ سفید کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کرد.

اتاق قرمز در طول دولت‌های اخیر آمریکا، به عنوان «اتاق نشیمن» بانوان اول آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است؛ همچنانکه رؤسای جمهور اخیر آمریکا میهمانی‌های شام را در آنجا برگزار کرده اند.

اتاق قرمز کاخ سفید تا سال ۱۸۴۵ بیشتر به رنگ زرد بود و رنگ زرد بیشتر در تزئین آن به کار رفته بود، تا اینکه در زمان «جیمز ناکس پولک» این اتاق را با مبلمان زرشکی تیره سبک فرانسوی قدیمی تزئین کرد و یک فرش قرمز یاقوتی به آن افزود و از آن زمان این اتاق، اتاق قرمز نام گرفت.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

در سال ۱۹۶۲ و در طول ریاست جمهوری جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور امریکا و در سال ۱۹۷۱ در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا این اتاق بازسازی شد؛ اما در این تغییر و تحولا، رنگ قرمز آن حفظ شد.

امروزه دیوارهای اتاق قرمز رنگ آمیزی نشده اند؛ بلکه با پارچه‌های اطلسی قرمز رنگ به همراه کتیبه‌های طلایی تزئین شده اند.

از اتاق قرمز کاخ سفید چه می‌دانید؟

جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در اتاق قرمز

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.