دختران شهدا، رهرو راه و حافظ ارزش‌های مقدس پدران شهید خود هستند، در آستانه دهه کرامت و آغاز ماه ذی القعده یادی می کنیم از دختران شهدایی که از نعمت پدر بی‌ نصیب ماندند تا دختران سرزمین جمهوری اسلامی ایران در امنیت زندگی کنند.

دختران شهدا، حافظ ارزش های مقدس پدران

به گزارش قدس آنلاین، ‌ هر ساله روز اول ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه (کریمه اهل بیت) و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر فراوان و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود.

سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)  در تقویم ایران با عنوان روز دختران نامگذاری شده‌ است، اصلی که در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به‌ ویژه شیعه اهل بیت است.

امروز از خانواده‌هایی صحبت می کنیم که باوجود همه عشق و صمیمیت‌ها، پدر آن خانواده به خاطر دفاع از کشور،  دین و ناموس،  جان خود را در برابر تیرهای دشمنان و مستکبران قرار داد و آسمانی شد، تا اینکه زنان و دختران سرزمینش در امنیت زندگی کنند.

دختر شهید از نعمت پدر داشتن بی‌نصیب ماند که دختران سرزمین جمهوری اسلامی ایران در امنیت زندگی نمایند، البته این را بگویم قبل از آسمانی شدن، پدر خانواده نسیم محبت، ایثار، همدلی و مقاومت را در نهال سبز دل دختر خود دمید تا اینکه بعد از ایشان، دختر هم غمخوار مادر باشد و هم حافظ ارزش‌های مقدس پدر شهیدش (افکار، گفتار و رفتار) که همان اطاعت محض از ولایت‌فقیه است.

دختران شهدا، حافظ ارزش های مقدس پدران

این روز بر دختران شهدای دوران انقلاب؛ ‌دفاع مقدس ، ‌مدافعان حرم، خدمت، ‌امنیت و سلامت گرامی باد.  

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر

حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذی القعده سال ۱۷۳ هـ ق،  ۲۵ سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.

از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسی بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنی حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.

دختران شهدا، حافظ ارزش های مقدس پدران

آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س)، رشد و پرورش یافته اند. این در حالی است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر می بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامی که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگی بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.

حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، اما ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است

دختران شهدا زینب وار وارد صحنه های علمی، ‌ اجتماعی و فرهنگی شدند

دختران شهدا در جامعه اسلامی جهت ادامه اهداف مقدس پدران شهیدشان زینب‌وار وارد صحنه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی شدند و نگذاشتند غم دوری پدر، دل کوردلان غرب‌ را شاد نماید و به همه مستکبرین فهماندند که افکار، گفتار و رفتار شهدا که با محوریت ولایت‌پذیری محض، می‌تواند چشم غرب‌زده‌ها را کور و دل تمام دختران مسلمان را شاد نماید.

خانه‌ای که در آن الفت باشد، در آن خانه‌ای که خدمت به یکدیگر باشد، در آن خانه‌ای که نماز و روزه و یاد خدا باشد، در آن خانه‌ای که قرآن و دعا و راز و نیاز باخدا باشد این خانه در نزد خدا باعظمت است و پروردگار عالم خواسته است که این‌گونه خانه‌ها باعظمت باشد، بابرکت باشد، برای اهل آسمان‌ها بدرخشد، نظیر ستاره که برای ما درخشندگی دارد.

دختران شهدا، حافظ ارزش های مقدس پدران

پس خانواده مرکز عشق و عواطف است، محبت‌ها، دوستی‌ها، صلح‌ها، آشتی‌ها همه گاه از خانه منشأ می‌گیرند و در ایجاد این عاطفه و دوستی نقش اساسی دارند، والدین هستند که می‌توانند کانون خانواده را مرکز پر از صفا و روشنایی کرده و یا به جهنمی سوزان مبدلش سازند.

دل فرزندان دختر در گرو عشق و صمیمیت آن‌هاست. خانواده، همچون کارگاهی است که در آن خوبی‌های اصیل انسانی از محبت، رأفت، رقت، رعایت، تعاون، تضامنی، تجاوب، عفو، اغماض، ایثار و دیگر صفات انسانی هم می‌روید و هم نمو می‌کند و این‌همه صفات که از نیازمندی‌های مبرم یک جامعه اصیل و مرفه انسانی است، در آنجا نضج می‌گیرد، نموی که طبیعی و خالص است و از تشردهای بی‌اثر و خشک قانونی بی‌نیاز است.

دختران شهدا، حافظ ارزش های مقدس پدران

دهه کرامت

دهه کرامت از اول ذی القعده مصادف با ۲۲ خرداد جاری همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی القعده مصادف با اول تیر ماه، سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، آغاز دهه کرامت را به دختران ایران اسلامی بویژه دختران شهدا تبریک و تهنیت می گوییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.