نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معمولا در اولویت بندی میان ازدواج و اشتغال و مسکن، ازدواج را اولویت سوم می‌دانیم و می‌گوئیم اول باید موضوع اشتغال و مسکن حل شود در حالی که در مقام اولویت بندی، ازدواج بر اشتغال و مسکن مقدم است.

 دشمن برای ناامیدی مردم ‌تلاش مدونی دارد / دلخوری مردم از مدیریت و ناکارآمدی را به حساب ‌نظام می‌گذارند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در زمینه تقوای عملی در زمینه تعامل با جوانان بود؛ مشکلاتی که جوانان در فصل جوانی با آن روبرو هستند بخش عمده آن باید در کانون خانواده و به وسیله والدین حل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلاتی که از تمام مشکلات جوانان بیشتر حائز اهمیت است مسئله ازدواج جوان چه دختر و چه پسر است زیرا نیاز ازدواج جزو نیازهای اولیه جوانان است و معمولا در اولویت بندی میان ازدواج و اشتغال و مسکن، ازدواج را اولویت سوم می‌دانیم و می‌گوئیم اول باید موضوع اشتغال و مسکن حل شود در حالی که در مقام اولویت بندی، ازدواج بر اشتغال و مسکن مقدم است.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: این یک مشکل فرهنگی در تلقین خانواده‌ها است؛ نیاز جوان به مسئله ازدواج عین خوراک و غذا است و جزو نیازهای اولیه و ضروری است.

خطیب جمعه مشهدمقدس در ادامه با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت دهه رافت خاصه امام هشتم(ع) است؛ ماه ذیقعده نیز متعلق به امام هشتم است؛ ابتدای ماه میلاد مسعود خواهر کریمه ایشان؛ 11 ذیقعده ولادت باسعادت خود حضرت، 23 ذیقعده روز زیارتی امام هشتم و 25 ذیقعده نیز دحوالارض است.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: بزرگترین خدمت و عرض ارادت و بالاترین اعلام وابستگی به ساحت ولایتمدار امام هشتم را باید ما مردمی داشته باشیم که در این شهر شبانه‌روزی مشمول عنایات حضرت هستیم. از نظر امام رضا(ع) مهمترین مسئله چیست؟ از نظر ایشان بالاترین مسئله، مسئله تشکیل نظام ولایی در زمان آن حضرت و ادامه نظام ولایی است.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در ایجاد و تشکیل نظام ولایی توجه بالایی داشتند و در حدیث سلسله الذهب که در نیشابور ایشان در میان جمعیت عظیم مردم نیشابور بیان کردند فرمودند: « کلمه لااله الا الله حصن و دیوار و قلعه محکم من است و هر که وارد حصن شود از عذاب محفوظ است». البته این حصن اشاره به حصن پروردگار دارد و ایشان سپس فرمودند شرط این حصن من هستم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این جمله «انا من شروطها» که حضرت رضا(ع) در ادامه حدیث سلسله الذهب مطرح کردند به چه معناست؟ برخی گفته‌اند منظور، ولایت است اما منظور، نظام ولایی است و برای همین فرمودند انا من شروطها و بنابراین ارزشمندترین مسائل از نظر وجود اقدس امام هشتم تشکیل نظام ولایی و تشکیل مدیریت جامعه در خط امامت و ولایت است.

آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نظام ولایی ما مقدمه نظام معصوم است و این یک آرمان و ایده رضوی باید مدنظر ما باشد؛ این نظام الهی ودیعه امام رضا(ع) است و بایستی با همه قدرت و توان از این نظام ولایی محافظت کنیم و اگر بنا شد ما از ودیعه امام رضا(ع) حفاظت نکنیم جفای به حضرت است.

وی بیان کرد: یکی از سیاستمداران کنگره آمریکا دیروز گفته که سعی کنید در ایران یک دولت انقلابی به وجود نیاید زیرا اگر شکل بگیرد و مشکلات مردم حل شود در جریان برخورد و مقابله با ایران شکست خواهیم خورد؛ تمام رسانه‌های استکباری و دستگاه‌های تبلیغاتی آمریکا و استکبار تلاش می‌کنند ما در انتخابات شرکت نکنیم زیرا با کاهش مشارکت در انتخابات می‌خواهند این نظامی که ودیعه حضرت رضا(ع) است دچار مشکل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب، گردنه فراروی این گام دوم، انتخابات 1400 است و اگر با حضور مردم در صحنه همراه شد و یک دولت آرمانی و انقلابی مردم تشکیل دادند، دشمن شکست خورده است؛ بقای نظام در چرخه گام دوم انقلاب تامین می‌شود.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: 42 سال از عمر این نظام می‌گذرد و روی کره زمین تنها نظام ولایی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ریشه نظام روی دوش مردم بود و عامل اصلی تداوم نظام نیز شما مردم و حضورتان در صحنه بوده؛ اگر بنا شد حضور مردم در صحنه کاهش پیدا کند و مردم پای کار نیامدند مسئله خوبی نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم این گردنه فراروی نظام در گام دوم انقلاب را با خوبی پشت سر بگذاریم؛ دشمن می‌خواهد تلقین کند انتخابات مهندسی شده است. کجای انتخابات مهندسی شده است؟ بنا است مردم را نومید کنند. از سوی دیگر القاء دروغ می‌کنند و دلخوری مردم از مدیریت و ناکارآمدی را به حساب دلخوری مردم از نظام می‌گذارند که این هم صحیح نیست.

امام جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: دشمن جامعه را می‌خواهد دوقطبی کند تا با این دوقطبی کردن جامعه هم کاهش شرکت انتخابات را رقم بزنند و هم اینکه مردم مقابل یکدیگر قرار گیرند و این نقشه دشمن است. به این نتیجه رسیده‌اند که اگر مردم نیامدند و مشارکت مردم کاهش پیدا کند زمینه ضعف نظام فراهم می‌شود و روی این مسئله کار می‌کنند و قطعا در هفته آتی این مسائل بیشتر نیز خواهد شد و رسانه‌های استکباری غوغا خواهند کرد و عجیب است که عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه دنبال اینها افتاده‌اند اما بدانند در مسئله نومید کردن مردم اگر دنبال اینها باشند، کشور آنها و ایران آنان نیز خسارت خواهد خورد. عرصه انتخابات، عرصه جهاد است؛ شما برادران و خواهران باید مجاهدانه وارد میدان شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.