کارشناس مسائل منطقه گفت: انتخاب رئیس جمهور مقتدر و استکبارستیز از این جهت حائز اهمیت است که سیاست‌های رئیس جمهور ایران می‌تواند در صحنه‌های میدانی و سیاسی علاوه بر ایجاد وفاق بین ملت های اسلامی، مانع اجرای توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه شود.

 انتخاب رئیس جمهور استکبار ستیز در ایران می‌تواند مانع توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه شود

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست بین الملل و منطقه در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص نقش انتخابات ریاست جمهوری وانتخاب رئیس جمهور توانمند ومقتدر در معادلات منطقه ای و بین المللی گفت: طبیعتا رئیس جمهور ایران اسلامی،دارای نقش تاثیر گذاری در معادلات منطقه‌ای است. اتفاقات اخیری که در فلسطین اشغالی رخ داد موجب شد رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز جنگ و بمباران مردم غزه سرانجام تسلیم شد و شکست خورد. از سوی دیگر وضعیت سوریه و انتخابات ریاست جمهوری سوریه که به صورت کاملاً دموکراتیک انجام شد که در نهایت منجر به پیروزی آقای بشار اسد شد و اقتداری که درکشورهایی چون عراق و لبنان به وجود آمده همه و همه ناشی از نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، از این جهت انتخاب رئیس جمهور ضد استکبار جهانی برای پیروزی ملت‌های مسلمان منطقه موضوع مهمی به شمار می‌رود.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: پیروزی ملت های مسلمان منطقه به این دلیل حاصل شده که جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش حمایتی خود از ملتهای مظلوم را به خوبی ایفا می‌کند، به این دلیل که ایران مانع اجرایی شدن توطئه‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه است.

هانی زاده دراین باره تصریح کرد: آمریکا به شدت کوشش می‌کند تا از راه‌های مختلف به محور مقاومت درمنطقه آسیب وارد کند تا با تضعیف مقاومت، گروه های جهادی و فلسطینی مقاومت نتوانند در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند، این در حالی است که جمهوری اسلامی همواره توطئه‌های آمریکا را خنثی کرده است، بنابراین انتخابات ریاست جمهوری موضوع مهمی نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای مستضعفان و مظلومان عالم به شمار می رود.

وی دراین باره توضیح داد: انتخاب رئیس جمهور مقتدر و توانمند استکبار ستیز از این جهت حائز اهمیت است که سیاست‌های رئیس جمهور ایران می‌تواند در صحنه‌های میدانی و سیاسی علاوه بر ایجاد وفاق بین ملت‌های اسلامی، مانع اجرای توطئه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.