اول ذی قعده که از راه می‌رسد، مشهد آماده پذیرایی از دو مولود مبارک، خواهر و برادری با کرامت از تبار مهر و مهربانی می‌شود.

گل‌باران حرم مطهر رضوی در شب میلاد کریمه اهل بیت(س)

به گزارش قدس آنلاین، مردم شهر، دسته دسته برای عرض تبریک به امام و ولی نعمت خود سمت حرم روان شده‌اند. مادران همراه دختران با شاخه گلی یا بیرقی به دست وارد می‌شوند. در این شب عید، همراه با زمزمه دعای اذن دخول، ولادت دخت نو قدم موسی بن جعفر(ع) را خدمت امام رئوف تبریک می‌گویند.

بانوی جلیل القدری که مریم آل رسول است و محبوبه خدا. افزون بر این همه، نام و نشانی از مادر اهل بیت، حضرت فاطمه زهرا(س) دارد. بزرگ بانویی که ائمه معصومین(ع) در عظمت مقام و منزلت‌شان فرموده‌اند که اگر کسی که مرقد او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. این مخدره عالی مقام، کسی است که حق شفاعت دارد و همه شیعیان به شفاعت ایشان اهل بهشت می‌شوند. کریمه اهل بیت(ع) است و مهربان و با سخاوت.

بی‌شک مردمان قدرشناس شهر بهشت، شرح این همه شأن و شوکت حضرت فاطمه معصومه(س) را می‌دانند که در طلب استجابت حاجات با این همه شور و اشتیاق مهمان بارگاه امام هشتم شده‌اند.

به خصوص در این دو سالی که دوستداران اهل بیت(ع) کمتر امکان زیارت حرمین شریفین قم و مشهد را به دلیل شرایط کرونا دارند. زائران این شب نورانی به نیابت از خیل دلدادگان، در بارگاه رضوی دست به دامان کریمه اهل بیت(ع) شدند.

شب عید است و آیین گل‌باران حرم رضوی و تجدید عهد دختران و مادران تمدن ساز با حضرت رضا(ع).

مراسم با شعرخوانی مداح نوجوان گرم‌تر میشود: در پیش خواهر از بردار گفتن عشق است/ پیش برادر هم ز خواهر گفتن عشق است/ از دختر موسی بن جعفر(ع) گفتن عشق است/ از شافع صحرای محشر گفتن عشق است ...

جمعی از دختران نوجوان خادمیار رضوی، به میمنت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، با دسته‌ای از شاخه‌های گل بین زائران می‌چرخند و گل هدیه می‌دهند.

برخی هم بیرق سبز هدیه می‌کنند که با خط خوش نوشته است: «دخیل بسته دلم به تار و پود ضریحت». انگار حرف دل همه حاضران را می‌زند.

با ندای مجری مراسم، بیرقها در هوای دلگشای رواق امام به اهتزار در می‌آیند و همه «لبیک یا فاطمه(س)» سر می‌دهند. شب عید آمده‌اند تا از دستان دختری از خانواده باب الحوائج برای دنیا و آخرت‌شان سله بگیرند. زبانی به ذکر شفا می‌گردد، دلی به هوای عاقبت به خیری جوانش می‌لزرد و جمعی به نیت تعجیل در فرج دعا گویند.  

 اما در این مجلس چه زیبا حق مطلب ادا می‌شود از لسان حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان سخنران که می گوید: آینده ایران را دختران می سازند همانگونه که امام خمینی (ره) معتقد بود زنان مربیان جامعه هستند.

او می‌افزاید: پیامبران و ائمه معصومین (ع) همواره با همسران و دخترانشان با تکریم و مهربانی برخورد می کردند و صفت مشترک همه آنها رأفت و مهربانی بود. از همین رو روز دختر یادآور این صفت زیباست و خانواده‌ها نیز باید سبک زندگی آنها را دنبال کنند و  توجه بیشتری به دختران خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام مرادی یکی از نشانه های سلامت شخصیت مرد را مهربانی آنان با اهل خانه به ویژه همسران خود ذکر می‌کند و اضافه‌ می‌کند:   امام رضا(ع) و حضرت موسی بن جعفر (ع)، حضرت معصومه (س) را بسیار تکریم می کردند و این سبک زندگی نیز باید به تاسی از این بزرگواران در جامعه تسری یابد.

حسن ختام این مراسم معنوی نیز مداحی و مولودی‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت در وصف این بانوی باکرامت و اجرای گروه سرود گلدسته های حرم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.